2014 - ett år med ups and downs.

2014 är ett år jag kommer kunna minnas tillbaka som det år som fick mig att förändras som människa. Jag tror att det här året, som har varit galet mycket både motgångar och framgångar har stärkt mig som person och jag har det här året lärt mig att sluta krypa utan istället sätta ner foten.
 
Hästmässigt har det blivit många hästar sålda, många inridna och det har blivit mycket tävling med för det mesta ganska bra resultat!
 
 
 
Vackra och roliga ponnys har passerat till nya underbara hem...
 
 
 
Glasan och Dyzma bland annat har hamnat på helt rätt ställe!
 
 
 
 
Har tävlat många dressyrtävlingar i år, på flertalet olika hästar! Både Totte, Titan, Skandium, Unikum, Lotus, Que och Bliss har jag tävlat i dressyr på 2014. Allt ifrån LC-klasser till MSV. Jisses vad jag lärt mig mycket. Dressyren har skänkt mig så enormt mycket kunskap, glädje och gråa hår.
 
 
Bliss är den fantastiska professorn som gett mig ENORMT mycket glädje och aha-upplevelser i hoppningen. Hon är verkligen den läromästare som jag får nypa mig i armen för att förstå att det är faktiskt jag som har äran att få träna på henne. Hon är helt makalöst fantastisk den hästen.
 
 
 
 
Men bakom alla tävlingar, så har det varit mycket svett och träning.
 
 
Många underbara stunder!
 
 
Men under året så hade vi en fruktansvärd natt också. Skandium lämnade jordlivet och världen förlorade en fantastisk häst.
 
 
Största händelsen i år har väl trots allt varit att vi flyttat till gård i Ljungbyhed. Vi tog oss an ett enormt projekt, som gått över förväntan och jag kan nog inte fatta det än. Ett eget inlägg om flytten kommer. För här är alldeles för mycket att skriva om ;)
 
 
En fantastisk grej till är att Appe är tillbaka hos mig och jag är så oerhört tacksam över det. Det är den finaste killen som finns i mina ögon och det ska bli ett galet roligt år 2015 med honom!  Jag är så tacksam!
 
  
 
Annars då? Nä, vad ska jag säg. Tack till 2014 för att det varit det mest lärorika året i hela mitt liv tror jag. Med alla enorma käftsmällar och alla framgångar också för den delen så tackar jag för allt jag lärt mig. Det har varit ett fruktansvärt tungt år på många plan, men vad gör det. Jag ska stå med ett hånleende åt 2014 och tacka för allt jag lärt mig under året istället. Jag backar några steg, men bara för att ta sats!  År 2015 - du är så välkommen! Jag är redo!

Kommentarer
Postat av: Robex Lundgren

finna hästar

2015-01-01 • 20:33:05
URL: http://ghgumman.blogg.se/
Postat av: saga

Mycket fina bilder. Hoppas verkligen du får en bra fortsättning på året! :)

2015-01-01 • 20:49:33
URL: http://sagapaulsson.blogg.se
Postat av: Marika

Hej.
Jag är så otroligt nöjd med inredningen av Bella. Du gjorde ett toppen jobb. Nu längtar jag att själv kunna rida henne igen, får snällt stå och titta på nu... Men om max två månader får jag äntligen hoppa upp på den bästa av dom bästa :-) Jag hoppas ni trivs i erat nya hem :-) Vänliga hälsningar Marika och Bella, Alex hälsar till er :-D

2015-01-02 • 15:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0