P&J med Blanzeflor!

Idag åkte jag till Vinslöv för tt hoppa Pay and Jump med Blanzeflor. Första
tävlingen på väldigt länge för både mig och blanze, så vi var allt lite ringrostiga,
men jisses vad kul vi hade.
 
I första klassen så hoppade vi 1 meter, hon var taggad, busig, lite stutsig, men
kom rund banan med ett ner på sista hindret. Kanon!
 
Andra rundan hoppade vi 110cm. Blanze bara flööög! En grymt mycket bättre runda
stilmässigt, hon fick mycket rundare och finare språng, men så till sista hindret (igen) så
sprang hon på lite för fort, och jag hade alldeles för dåligt stöd på yttertyglen, vilket gjorde
att hon sprang förbi sista hindret. Kom igen och då hoppade hon perfekt.
 
Så, i båda klasserna så nollade vi de sju första hinderna och sista hindret fick vi fyra fel på :)
 
Tycker allt vi gjorde en bra start och vi har med oss massor med tänkvärt hem som vi ska
träna på.
 
Exempelvis ska jag träna mer på banor. Det gäller med alla hästarna, just för att hålla fokus hela rundan
och inte tappa fokus på sista hindret ;)
 
Blanzeflor behöver mest träna upp mer styrka i kroppen, vi ska öva kombinationer och att  hänga
med ännu mer på ytter.
 
Jag är så jäkla taggad för att bli bättre o lära mig rida! :D
 
 
Bild på oss från framridningen! Ska visa er fler bilder och film imorgon om ni vill se :D

Kommentarer
Postat av: Annie - ponnyteamets.blogg.se

Klart vi vill! :)

2013-03-25 • 06:36:49
URL: http://ponnyteamets.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0