Avundsjuka eller bara bitterhet?

Ojojoj, vad det märks på folk hur de ändrat beteende mot mig sedan jag flyttade
ut till Kvarnstena. Jag vet inte om det är avundsjuka, eller om folk bara är bittra,
men någonting har defenitivt förändrats. Spydiga komnmentarer, nedlåtande blickar
och MASSVIS med skitsnack. Hjälp liksom. Är det inte dags att ta tag i sitt liv om
man måste försöka trycka ner andra?
 
Jag har aldrig sagt något annat än att jag har det jäkligt bra nu. Jag är grymt bortskämd,
med fantastiska hästar, fantastiska ridmöjligheter och grymma möjligheter att få tävla
roliga hästar. Det är grymt awesome att lilla jag fått denna chansen. Häftigt.
 
Folk beter sig pga detta (?) sjukt illa mot mig. Jag förstår det inte riktigt. Jag är samma
alex som alltid. Jag jobbar lika mycket nu som innan, men istället för att ligga på krypnivå,
så har jag lyckats ta mig upp steg för steg högre mot toppen.
 
Folk verkar liksom helt ha glömt av att jag också varit på bottenstadiet och fått slita
röven av mig för detta. Det är himla tråkigt att folk jag trott varit vänner och såhär,
vänder mig ryggen nu och snackar så mycket bullshit.
 
Det verkar störa folk ännu mer att jag är kall och bryr mig inte ett dugg. Jag står
så stadigt på mina ben att där är ingenting som kan rubba mig. Det enda som förvånar
mig som sagt, är att det blev så stor skillnad på hur folk är sedan jag flyttade till Kvarnstena.
 
Men vad fasen, som Lady GaGa säger - "People will always talk, so lets give them sumthin to talk about”!
 
Jag älskar mitt liv och har det helt guld, det är huvudsaken!
 
 
Nu ska jag se till att ta vara på alla möjligheter och träna massvis så jag blir
riktigt, riktigt bra.

Kommentarer
Postat av: Annie Berggren

Usch, vilka människor! :/ Du vet att du jobbat för att få jobba med dina fina hästar och det är huvudsaken! :)

2013-01-08 • 17:55:50
URL: http://ponnyteamets.blogg.se
Postat av: Pia och Maja

Dt finns miffon till allt... Tro mig... Ibland pluppar dom upp som svampar i jorden.. Tyvärr många ggr från dt håll man minst anar.

Låt dom hålla på, dom e som ankor.. Kvackar o skiter på en..
Men dt e bara å skaka av sig å gå vidare..
De kommer vandra runt runt i cirklar... Inte komma ngn vart.. Inte mentalt ialf.

Sträck på dig, var stolt!!
Kan inte nämna en människa som lyckats göra dt du gör..
Förverkliga sina drömmar!!

Huvudsaken du tror på dig själv!!

Jag tycker du e aaaaawesome!!
Keep on the gooood Work <3

Är så glad för din skull :))

Kram från oss <3
Pia o Majsi

2013-01-08 • 18:41:29
URL: http://piamcpoff.se
Postat av: Anonym

Ska själv starta en ridshop hemma och har märkt att många sk vänner är väldigt negativa till det. Det enda jag kan tänka anledningen är , att det helt enkelt svider i deras ögon att jag följer min dröm och de inte vågar . Kanske är så för dig oxå?

2013-01-08 • 19:28:33
Postat av: Anna Nilsson

Du är sjukt förtjänt av din framgång som du sliter !!! Bry dig inte om dem hemska människorna för det finns det gott om, tyvärr. En dag får vi se dig bland dem stora hästfolken och då kan jag säga hon red mina hästar. Kämpa på och glöm inte att vi finns om det är något. Kram Anna med familj

2013-01-08 • 19:50:33
Postat av: Anonym

Hade du inte brytt dig ett dugg så hade du aldrig skrivit detta inlägget. Synd att man inte kan erkänna sina svaga punkter och att man bryr sig när man "är så bra som du är" :) lycka till!

2013-01-08 • 21:14:53
Postat av: träningsblogg

Ungefär som när jag fick ha mina Hästar hos Birgitta Kjellin coh rida på hennes hästar :/ As tråkigt att folk ej kan bete sig!

2013-01-08 • 21:35:21
URL: http://www.nattstad.se/liirjas
Postat av: Hanna

Gud vad tråkigt det låter, jag blir grymt inspirerad av det du gör - för det är vad jag drömt om att göra i framtiden i flera år nu. Och du visar verkligen att allt är möjligt om man bara vill. Tycker att det verkar riktigt roligt och du verkar vara så sjukt grym på det du gör!! Keep it up :)

2013-01-09 • 01:52:33
URL: http://thirtyeight.blo.gg
Postat av: Anna B

Keep up the goood work!!!

2013-01-09 • 17:40:20
Postat av: Kaya

Men är du samma person? Förändras man inte alltid med det som händer? Titta dig själv i spegel och tänk efter!

2013-01-11 • 19:42:00
Postat av: Ingela

Klart man förändras med tiden, det gör alla, men visst sticker det i ögonen när folk lyckas med det man själv drömmer om! =) Du är stolt över att du har kommit dit du är nu o det ska du vara! Jag vet hur hårt du jobbar för att nå dina drömmar. Men med framgång kommer hornen fram på dem som egentligen hoppats att du skulle misslyckas! ;)
Keep up the good work!
Kram!

2013-01-12 • 21:29:04
Postat av: Jannike

Jag har nog missat lite här... Har du flyttat din verksamhet eller har du "slått ihop" dig med ngn annan?
Berätta gärna :)
Dumma människor finns det verkligen överallt tyvärr :/
Keep going girl!

2013-01-13 • 09:59:58
URL: http://jannikeochsurprise.bloggplatsen.se
Postat av: Majja

Det är synd att folk inte kan vara glada för andras skull och försöka peppa dom istället för att trycka ner dom.. Jag är iaf oerhört glad för din skull och du förtjänar verkligen detta så hårt som du har jobbat!!! Hoppas allt fortsätter framåt nu och att detta året rullar på lätt och problemfritt :)

2013-01-16 • 11:58:44
URL: http://batmanbergdahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0