Nästa år blir det mycket tävling!

Fasen vad kul alltså!
 
Nästa år, så kommer jag satsa på att lägga tiden på många tävlingar!
Har flertalet hästar och ponnys som jag kommer tävla nästa år. Om jag längtar?
Åååh, det ska bli så roligt! Det var verkligen år och dar sedan jag tog mig tid
till att tävla sist.
 
Bland annat så ska Breeze som jag nu håller på att förbereda och utbilda tävlas!
Målet är att hon ska gå stadiga LB-rundor under våren och sedan debutera LA
till sommaren. Vi får väl se hur det går!
 
 
Sedan ska dem två nya utbildningshästarna tävlas... kommer dessutom att ta med endel utav
försäljningshästarna på tävling. Kul va?
 
Ev blir det ytterligare fler ponnys och hästar... ;)
 
Jag kommer att ha fullt upp! Shit vad jag längtar!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Hej!
Mitt drömjobb är i framtiden liknande av ditt, att utbilda, tävla och sälja ponnyer och hästar.
Jag undrar om du har några tips på hur man kan börja?
Jag går mitt andra år på ett ridgymnasium nu och funderar på vad jag ska göra efter gymnasiet..
Har du gått någon unghästutbildning efter gymnasiet eller vad var det som tog dig dit där du "står" idag?
Har läst din blogg tidigare och sätt att du dels praktiserat och hjälpt till i försäljningsstall innan du startade eget, är detta något du rekommenderar? Har du något tips på försäljningsstall både här i Sverige men även i utlandet som kan vara bra att ha kontakt med när man hade tänkt starta något eget?
Jätte tacksam för svar, antingen till min mejl eller kanske i ett inlägg här på bloggen :)
Mvh Nathalie

Svar: Hej!I hästvärlden får man alltid börja med att krypa, innan man kan gå för att sedan kunna bli något riktigt bra. Börja med att jobba i större försäljningsstall, exempelvis Stall Kuskahus, för att få förståelse för hur man gör, hur det går till och se alla fram/baksidor utav blivande yrket. Sedan söka sig utomlands för att skapa sig kontakter, samt få ännu mer inblick hur hård hästvärlden är! När man sedan känner sig redo är det dags att starta eget med hjälp av alla kontakter man skapat sig på vägen :) Det är en lång resa och mycket blod, svett och tårar. Tufft, men fantastiskt roligt!
Det tar många år innan man är redo för eget om man ska göra det bra från grunden, men det är så värt det! Jag har roligt på jobbet varje dag :D <3
Alexandra Ferm

2012-10-30 • 11:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0