Borde skriva en bok!

Ni anar inte hur mycket roligt jag för höra av folk som jag visar häst för, veterinärer,
hovslagare samt övriga kunder. Klockrena kommentarer, knasiga och helknäppa
funderingar. Jag borde fasiken skriva ner allt och ge ut en bok om hästmänniskors
kloka och mindre kloka idéer.
 
Till exempel...
 
"Hästen är inte i tävlingskondition, för h*n flåsar!"
 
(Hästen var alldeles precis hoppad i galopp bana på 14-15 hinder, suck)
 
"Ush, det är en skimmel. Skimmelhästar är bara sjuka hela tiden, har jag hört!"
 
(Hm.. okej? Ni visste om att hästen var skimmel redan innan ni kom hit?)
 
Fick världens utskällning; "Hästen är fruktansvärt oriden, så såg den ju minsann inte ut när du red den!"
 
(Får jag en utskällning för att jag red hästen bättre? Sorry, lilla du!)
 
En veterinär på klinik "Jag hittar inga fel på hästen på varken böjprov, longering osv, men i med
den inte står riktigt stilla, så kan jag inte släppa igenom - den kanske har ont någonstans!"
 
(Host, ursäkta, vad sa du? Hästen är en toppad 3-åring, kan inte riktigt hjälpa den inte står hundra
stilla?)
 
"Men gud vad alla hästar är tunna!!!"
 
(Två minuter senare berättar h*n att de haft 5 hästar som fått tas bort pga fång, h*n förstod
inte alls varför - de hade inte alla ju så stora fina beteshagar!)
 
Ja, alltså jag kan fortsätta i evigheter med en sån här lista ;) Här var bara ett urval...
 
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Haha va roligt! Skriv en bok! Jag hade lätt köpt den:)

2012-10-10 • 20:43:05
Postat av: Tuva Svedin

haha skriv flera sånna, grymt roliga;)

2012-10-10 • 20:53:48
Postat av: Mikaela

Åh skriv flera sånna här! :D jäte kul att läsa, vissa människor alltså ^^

2012-10-10 • 21:17:47
URL: http://mikzzan.blogg.se
Postat av: Sandra

haha helt underbara kommentarer x')

2012-10-10 • 21:21:25
URL: http://dkrsryttare.blogg.se
Postat av: Julia

Haha det här var kul! Fortsätt gärna med det :D

2012-10-10 • 21:38:43
Postat av: Jacqueline

Haha klockren! Älskar hästmänniskor :)

2012-10-10 • 23:26:40
Postat av: Anna

Hihi har också en hel del sådana roliga kommentarer
Folk är så konstiga Mvh Anna

2012-10-11 • 07:18:25
URL: http://bosse1.bloggo.nu
Postat av: Alexandra Jeppsson

Haha den boken hade jag lätt läst varje dag :D

2012-10-13 • 13:30:37
URL: http://skeckryttaren.blogg.se
Postat av: Malou Kastman

släppte h*n inte igenom den för att den inte stod stilla?! det var det sjukaste.. haha!

Svar: eeeeexakt! helt jävla sjukt! på klinik dessutom!
Alexandra Ferm

2012-10-20 • 19:55:39
URL: http://maloukastman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0