ångest över ålder

Ibland, eller ganska ofta periodvis får jag nästan lite ångest över min ålder.
Jag fyller tjugo och börjar känna mig gammal. Känner att jag knappt hunnit
med något, och att jag är helt okunnig. Förstår inte varför egentligen, när
jag vet att det kanske inte är så, men shit vilken ångest jag kan få över detta!
Har så mycket jag vill göra, vill utbilda mig - vill bli bra. Eller, inte bra - RIKTIGT
bra.
Stundvis känns det som att jag inte kommer någon vart, och att jag står och
stampar på samma ställe - jag är alldeles för otålig. Jobbar dygnet runt för att
få det till att gå ihop och bredda kunskaperna, men trots det är jag inte riktigt
tillfreds. Min skalle är bra allt konstig ibland.




Alex - kvinnan som har ångest över att hon är gammal. 20 hela år om någon
månad.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det är precis så jag känner, fast jag bli 19 år. Skillnaden är ju verkligen att du har åstadkommit något. Själv bor jag fortf. hemma med en häst, utan jobb och med en nästan klar gymnasieutbildning. Gick du på gymnasiet? Vilken linje isf?

2012-05-17 • 08:14:07
URL: http://dressyrfux.blogg.se/
Postat av: Ingela

Usch ja så gammal du är... =/ Du har hunnit med en hel Ta det lugnt bara så du inte bränner ut dig... Du ver själv hur det gick för Ch...

2012-05-17 • 19:14:55
URL: http://pederslund.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0