Tar du emot alla hästar?

Fick en fråga ifall jag tar emot alla hästar till tillridning/försäljning?

Och svaret är nej. Stort, stort nej :)


När det gäller hästar till försäljning, så väljer jag noggrant ut vilka hästar jag
vill sälja. För det första, så måste dem vara snälla och trevliga. Hästar som
inte går att lita på, vill jag inte ha på samvetet.
Jag är verkligen supernoggrann med hur dem är i psyket!

När det gäller hästar som jag tar in som behöver utbildning, eller som kanske
hittar på bus, så tar jag in det mesta. Dock aldrig någonsin hästar som inte
går att sitta upp på, hästar som blir rädda, bockar iväg, reser sig, får sadeltvång
och så vidare. Där går min gräns. Jag kan inte göra underverk. Har inga troll-
formler för sådana hästar tyvärr. Det är en situation som är farlig nog ändå,
just det här momentet med att sitta upp.



Ögonen på mina försäljningshästar är viktigast - de måste vara snälla! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0