Hur mycket tid lägger jag på hästarna?

Hur mycket tid lägger du på varje häst? Alltså innan, under och efter
ridningen :) Kan du inte skriva lite om hur du lägger upp tiden?
Känns som om du har något slags supertempo, haha. När jag rider så
tar det i allafall minst två timmar per häst med ridning och skötsel av häst/utrustning...


Haha, det stämmer att jag oftast har ett jäkla temo när jag jobbar. Nu har jag
ju tre hästar hemma som jag har som mina (snart fyra!). Att mocka deras boxar,
sätta hösilage, kraftfoder samt fylla på vatten går på en halvtimme- fyrtio minuter.
Det är väldigt smidigt skött i stallet! :)
Mina egna hästar varierar det med hur mycket tid jag lägger. En dag jag har mycket
att göra, så tar det väl 40-45 minuter, och då är det inräknat med skötslen innan och
efter, att skritta ner till ponnyklubben och så rider jag väl intensivt i 20 minuter. Det
brukar räcka gott och väl om de är genomridna och sköter sig. Jag varierar passen ofta
så de inte behöver gå stenhårt alltid, utan ibland går vi bara ner och liksom sträcker på
benen, galopperar på och rider i en lång och låg form.
Jag tror dem mår ganska bra, hullet är fint på dem och de är glada samt genomridna.
Mjuka och fina i kroppen, lätta att rida. Som det ska vara :D
Resten av alla hästar jag rider, är alltid uppsadlade och framskrittade. Det är bara att sitta
upp och rida. Som ni förstår, så kan jag ju lätt rida 2-3 hästar i timmen när det är sådan service!

Såå, så går det till :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0