Ahw, snällaste hästen :')

Till en början med måste jag berätta att Angelo kom i full galopp
mot mig i hagen med spetsade öron  :') Blir man glad eller? :D

Ahw, bestämde mig för att bara klippa de fula håren på huvudet som växt
ut då han är väldigt fin på kroppen... och det gick jättebra. Fick dock ha brems
på, men inte för att han var dum och inte ville, utan mest för att han inte kunde
stå helt stilla och då vågade jag inte riskera hans ögon el ngt liknande. Med bremsen
på så stod han som ett ljus. Så... jag klippte HELA huvudet :o Inklusive öron och
alltihop! Jättesnäll var han och hur duktig som helst, även om maskinen brummade
ganska mkt nära öronen ju :') <3
Så, nu är hela huvudet också klippt!
Och för er som undrar - han har inte börjat fälla än :)

Min fina, supersnälla häst!

Tog med mig DG ut sen så hjälpte han mig att få Angelo att trava när jag
sprang brevid honom. Jag har ju lärt Angelo att man går lugnt och snällt
vid sidan om mig, så han har inte fattat grejen att han ska trava när jag
smackar på honom, kändes som att det var dags att öva på det inför
återbesöket nästa vecka!
Det tog inte lång tid för Angelo att förstå hur han skulle göra :)
Vi ska fortsätta öva på det imorgon! :)









Nu ser han ut som en riktig häst :) <3


Här är en bild på hur han såg ut före klippningen i huvudet. Troll!


Kommentarer
Postat av: Anonym

klipper du av alla känselhår när du klipper huvudet? :s

2011-03-07 • 11:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0