Sagan om änglaponnyn... (deltvå)

Belladonna var (är!!) en ponny som fastnade i MÅNGAS hjärtan.
Hon tog alla med storm. På tävlingar var det otroligt många som
kom fram och frågade om henne. Berömde. Blev fashinerade.
Hästkunnigt folk såsom KG svensson, och många blev över-
förtjusta. Men, den som blev ALLRA mest kär i denna ponny
var nog min fd chefs dotter. Alva 6 år gammal.
Alva kunde göra allt med Bella, Bella tog så väl hand om henne!
Stod alltid som ett ljus, sänkte huvudet när det skulle tränsas,
var en ÄNGEL när Alva red henne. Tänk er att Alva var fem
första gången hon red Bella och Bella då var fyra år.
Hur underbart är det inte att se Bella vara så otroligt koncentrerad
och lyssna så på Alva. Trots alvas unga ålder och att hon var
superliten på Bella så gjorde de allt. Bella gick i form, flyttade
sig i sidan, fattade galopp och hoppade hinder.

Helt fantastiskt enligt mig iallafall! :')

  

Hösten när hon var fyra flyttade jag till Stall Kuskahus och det innebar
att Bella fick ta det lite lugnt från tävlingar efter att presterat så fantastiskt
hela året.
Världens finaste Belladonna. Är hon inte helt fiiin?

  

Som femåring, LA össjö, ett ner! :)<3<3<3

  

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst. Finns bara gott att säga
om denna ponnyn. Så säger väl i och för sig alla om sina ponnyer,
men jag menar det verkligen. Den här ponnyn har alltid gjort
ALLT och verkligen alltid presterat det där lilla extra varje gång.
Ett hjärta av guld har hon. Renaset finaste GULD.

  

   

Nu är hon såld till Caroline  och det känns jättebra. Ni kommer få
så roligt ihop, hoppas jag :D Hihi, till alla er underbara bloggläsare
så ska ni veta att jag tjatar på Caroline så att hon kommer skriva
ett gästinlägg om hur det går för dem :D
Ha tålamod :D <3<3


Kommentarer
Postat av: Ingela

JAg är sällan avundsjuk på andras hästar/ponnyer men Bella är undantaget! Har gillat henne sen första bilden jag såg! Har med glädje följt er väg här på bloggen o sett hur hon har utvecklats. Det är DU som format denna underbara ponny o förvaltat henne så väl! I händerna på nån annan kunde det blivit så fel med en så positiv ponny! Ta åt dig all ära, du har gjort henne otroligt fin!

2010-12-20 • 07:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0