När JAG ska köpa in en häst....

Vad tittar jag egentligen på när jag ska köpa in en häst till försäljning? Det beror ju helt klart på vilken kundkrets jag letar till, men om vi ska ta mina polska ponnyer till exempel.
 
- Viktigt är åldern, den ska helst vara mellan 5-10 år. Det är den åldern som säljer bäst.
 
- Jag tänker sällan så mycket på hur vida den är utbildad, det jag tittar på är hur ponnyn/hästen är hanterad och van vid olika situationer. Tryggheten i djuret går före utbildning alla gånger.
 
- Modellen, jag ser gärna att ponnyn el hästen är "vinklad rätt" så att den bär upp större ryttare. Jag söker inga tunga modeller, utan det viktiga är djupet i hästen och hur mycket man har framför sig. Det avgör mycket hur vida stor ryttaren känner sig på hästen.
 
- ÖGONEN. Snälla ögon är verkligen viktigast av allt.
 
Köper jag in den här typen av häst/ponny så har jag en otroligt bred målgrupp jag kan rikta mig till. Vilket är det jag tjänar mest på såklart.
 
Ska jag ta in mer tävlingsponny/häst så tittar jag givetvis på andra saker.
 
 
Här är tre exempel på fina modeller!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Olivia

Hej!
skulle du kunna tipsa om bra försäljnings stall i utlandet som säljer hästar till ett bra pris?
Mvh

2016-01-20 • 11:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0