Svar på en fråga :)

Rider du någonsin utan hjälm?

Ja. Ganska ofta. En arbetsskada ;)

Skulle aldrig rida utan hjälm när jag har kunder, eller barn i närheten, men när
jag sitter och rider om kvällarna, så är det ganska ofta jag sitter utan.
Slarv? Javisst. Gött när det är riktigt varmt eller riktigt kallt? Javisst!



För mig är det inte så "tabu" att rida utan hjälm. Var och en får sköta sitt
enligt mig. Det går att diskutera i all oändlighet och alla är vi olika.
I sverige är folk jäkligt duktiga på att använda hjälm, överallt annars -
så är det väääldigt olika.

:)

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jag tycker definitivt att ALLA ska rida med hjälm ALLTID men det är som du säger, alla får sköta sitt och skulle sig själva när olyckan är framme ;)

2012-05-31 • 23:47:28
URL: http://dailyhorses.blogg.se/
Postat av: Emma

Saknar du aldrig att ha en egen häst någon som bara är din och världens finaste i din ögon?

2012-05-31 • 23:54:38
URL: http://orksryttarna.blogg.se/
Postat av: Emeli

Alla ansvarar över sig själva - förutsatt att man är 18 då. Är man under 18 tycker jag att man ska använda hjälm, som en princip sak liksom.



Själv kan jag inte riktigt tänka och får svårt att fokusera om jag rider med hjälm när det är för varmt eller för kallt och det kan ju vara farligt det med. Nej, tacka vet jag mössa respektive keps. Vid hoppning, när det blåser osv. använder jag dock självklart alltid hjälm.

2012-06-02 • 01:31:33
URL: http://tillhast.wordpress.com
Postat av: nea

Har du någon gång kännt att det har varit svårt när en häst som du tyckte var jätte rolig att rida och så och sedan blir såld och åker? Älskar din blogg!

Du rider verkligen jätte bra!

2012-06-04 • 17:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0