Provrida häst

Hej vad är det bästa sättet rida en häst om man ska provrida en
för eventuellt köpa den ? Tacksam för ett svar :) Ps: grym blogg !! :)
 
Sv. Det beror ju helt och hållet på vad du söker för häst. Du provrider ju inte
en treåring på samma sätt som du testar en tävlingshäst.
Hade jag själv åkt för att prova häst så hade jag checkat igenom så att hästen
kunnat det ägaren berättat att den kan. Sedan att jag som ny ryttare inte kan
få hästen att prestera på samma sätt som den som rider den normalt vis får man
ju ha i tanken. Det viktiga är ju att hitta känslan. Är den här hästen något för mig?
Vill jag spendera tid på denna hästen? Kan jag ha roligt tillsammans med denna?
Det viktiga är att följa magkänslan! Det FINNS rätt häst någonstans därute.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0