Visste ni att...

... Jag klipper precis alla hästar alldeles själv, oavsett hur dem är att
klippa? Rakar alltid hela hästen inklusive ben och huvud.


Jag vet inte riktigt hur jag gör, folk frågar jämt hur jag får hästarna att
stå så stilla så att det går att klippa dem ordentligt, men jag vet inte riktigt.
Har lite snack innan och säger åt dem att det gäller att stå stilla - annars
blir det så jobbigt för mig eftersom jag inte har någon hjälp ;)
Hittills (peppar, peppar!!!) så har alla hästar lyssnat på mig och skött sig som
änglar.

Jag diskuterar aldrig med hästarna och frågar ifall de tycker om det eller inte.
Utan jag bara säger att nu är det såhär, det är bara att finna sig i det.
Bara ren uppfostringsfråga att stå stilla vid klippning! :)



Brukar trilla in frågor ang vad jag har för sax också, min maskin kommer från
Jula och köptes för 1000-lappen! Har hållt till HUR många hästar som helst nu
och är superbra! Köptes för 4 år sedan skulle jag tro?

Riktigt bra klippmaskin! :D


Kommentarer
Postat av: Madelene Gustavsson

tycker du har så skön stil alex =) verkar hur rolig som helst!!

2012-01-31 • 09:25:51
URL: http://maddegshastblogg.blogg.se/
Postat av: johanna

gud så bra för dig, har du några extra knep för någon som inte har klippt en häst någonsin innan ? :)

2012-01-31 • 21:51:42
URL: http://nollanolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0