Varför tävlar du aldrig?

Varför tävlar du aldrig? Pay and jump räknas inte :p
Ingen kritik direkt utan jag är bara nyfiken haha.
Skulle aldrig palla rida om jag inte fick tävla ;)

Kan bara hålla med dig! Anledningen är så enkel som att jag jämt har
kunder och jobbar som allra mest på helgerna. Pay and jumper kan jag
bestämma mig dagen innan/samma dag om jag har tid att åka till eller inte.
Tävlingar behöver ju lite mer planering, typ som att anmäla i tid för att slippa
efteranmälningsavgifter osv, osv. Och då anmäler jag till något jag inte vet
alls om jag har tid till! Jag har så svårt att planera så långt framåt :)

Tävla är riktigt roligt och den dagen jag är färdig hovslagare så ska jag skaffa
en häst som jag verkligen satsar på och kommer ut och kan tävla på är tanken.
Då ska jag unna mig det!

Kan ju säga att jag saknar att tävla otroligt mycket. Från att ha varit ute varje
helg med flera ponnys, till att inte tävla alls känns ju helt klart. Men å andra sidan
så älskar jag mitt jobb och kan faktiskt stå ut med att bara hoppa pay and jumper
nu ett tag. Är faktiskt lite förtjust i pay and jumper ändå, allt går mycket fortare och
man kan utan problem testa på att hoppa större banor! Och har man kanske en "dum"
häst, så kan man få rida tills den ger sig och därmed få ut något riktigt bra utav det :)



Saknar verkligen spänningen och planeringen veckan innan, hur man
ska rida hästen för att den ska vara i bästa form... vilken outfit man ska ha osv.
Att göra hästen riktigt, riktigt fin dagen innan... gå upp förbannat tidigt på morgonen...
och allt som hör till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0