Baksidan av mitt jobb! :)

Vad folk inte tänker på när de säger jag har drömjobbet...

... är alla sura tvära människor jag får se till att hålla god min åt.

... att folk kan bli riktigt sura om det visar sig att dem inte tyckte
om hästen. Man kan få höra både det ena och det andra!

... att man kan få stå och visa häst för kunder fram till 22.00 en fredagkväll!

... att folk ringer - dygnet runt alla dagar om året.

... tro mig, är något på tok el liknande - då får du jäklar i det höra det! Med råge!

... alla gånger man verkligen får repetera "Smile cuz it happened!" ;)

... att det är ett jobb som sliter jäkligt mycket på kroppen. Gäller att inte vara
gnällig när kroppen värker, eller om man får sig en smäll av en häst.
Bit ihop!

Skulle kunna skriva många, många fler baksidor och tråkiga sidor med mitt
jobb, men det är ingenting jag någonsin skulle skriva här.

Många gånger så när jag har med mig någon som ska hjälpa mig så får jag
ofta höra "Förstår inte hur du står ut med människor som är så elaka/okunniga/
tråkiga osv osv" "Förstår inte hur du orkar hålla det tempot" "Förstår inte hur
du  kunde stå där, le och vara proffsig när den kunden var så elak och bara
skulle trycka ner".

Men, så är det bara. Like it or leave it. Det här är baksidan av mitt jobb.
Men jag är härdad. Jag gillar det. Allt det roliga överväger alltid, men tycker
att ibland glömmer folk hur det är ibland i verkligheten.

Det är dessutom ett sinnessjukt stort ansvar det här!  Att sälja häst, rida till,
utbilda el rida in innebär ju ett väldigt stort ansvar samt att man hela tiden
presterar på topp.

Jag verkligen älskar mitt jobb. Tänk så grymt det kommer bli sen att kunna
kombinera detta med hovslageriyrke. Wow!




Är det någon som har frågor eller undrar något så vet ni väl att det alltid bara
är att höra av sig. Har ju med åren fått en hel del erfarenheter och har ganska
så bra koll på läget. Och skulle inte jag ha koll på något som ni undrar - så har
jag alltid folk jag kan hänvisa till som kan svara på frågor. Mitt kontaktnät har
blivit jäkligt stort! :D <3

Kommentarer
Postat av: Louise

Undrar lite hur du gör om någon tex mejlar eller smsar på en häst du har till salu och du inte tycker det låter som rätt människa eller hästen skulle vara såld. Hör du av dej eller skiter du bara i att svara?

2012-02-15 • 10:41:33
Postat av: Lina

Tror du inte att det har lite med att göra att du säljer rätt billiga hästar? Det drar ju till sig okunniga :p de flesta (verkligen inte alla men de flesta) som köper dyrare hästar (100k och uppåt) kan ju oftast nått och då slipper man idioterna. För övrigt fattar jag inte varför vissa är otrevliga, så jävla onödigt :/

2012-02-15 • 21:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0