Tuff men lärorik tid.

Just nu så genomgår jag en riktigt tuff, men otroligt lärorik tid.
Jag kämpar som en dåre rent ut sagt för att jag ska nå mina mål
som jag satt upp. Det är inga omöjliga mål och drömmar jag har
som många säger. Det är hur rimliga och bra mål som helst. Det
här är någonting jag vill. Men, tro inte att det kommer gratis till mig.
Just nu har jag flera år framför mig med otroligt mycket slit, både
fysiskt och psykiskt. Många mailade mig och frågade hur fasiken jag
tänkte göra för att klara av alla dem saker jag satte upp på min
lista om hur mitt liv ser ut om 20 år. Tänke skriva lite och förklara
hur jag ska nå mina mål jag satte upp.

- Jag är utbildad hovslagare och är riktigt duktig

Jag går som lärling hos hovslagare just nu ju och kämpar rejält för
att ta in allt och hitta tekniken. Det är svårt, men fantastiskt roligt
och jag verkligen älskar det. Vägen är lång och svår, men jag har
genom att visa mig ambitiös och visat ett jäkar anamma.
Tufft jobb, men helt klart något som jag tycker är roligt!

- Jag är utbildad hästmassör

Det här är något jag skulle vilja kunna för att förstå hästen ännu
lite bättre, samt så märker jag ju vilken stor skillnad det gör för
hästarna att få massage. Utbildningen kostar endel, men det får
jag ju ha sparat ihop pengar till. Inte så svårt, för det är en överkomlig
summa.

- Jag är c-tränare

Hänger ihop lite med att ha tävlat 130cm. För det är ju ett måste,
konstigt nog. Jag älskar att hjälpa folk och träna. Jag gör det då
och då periodvis. Jag har en jäkla gnista i att hjälpa till och träna,
så detta är något jag vill kunna göra utöver mina andra jobb!

- Jag bor på gård, med ca 8-10 boxar och säljer hästar
på fritiden. Hämtar hem från Polen och Irland kanske?


Hur jag ska göra för att nå detta målet? Jobba som tuuusan
i flera år för att kunna lägga undan pengar så jag kan göra
en bra deal med banken? Haha, nej men detta har jag inte
funderat så mycket mer på, mer än att jag SKA ha det så.
Jag måste verkligen kunna ha ett eget stall sen.
Jag vill ta hem trevliga hästar och sälja. För att kunna sälja
häst och så, så är det kontaktnät som gäller, och det jobbar
jag på hela tiden just nu. Jag har ett brett nät redan, men
det ska ju breddas MYCKET mer. Jag säljer hästar redan nu
och bygger upp ett riktigt bra rykte genom att alltid sälja trevliga
och fina individer!

- Jag kommer ha en egen häst på riktigt som jag har och
tävlar lite fälttävlan på!


Den här är inte så svår - jag ska bara lyckas hitta en så rolig häst
att jag låter bli att sälja den (A) haha!

- Jag och min familj är friska och mår bra.

Inget jag kan göra så mycket åt, utan bara hoppas på det bästa <3

- Och inom dessa 20 år, så har jag varit utomlands och jobbat
i 2-3 år på olika ställe. Såsom tyskland, irland, england och
holland.


Nu är det ju så att jag redan har kontakter och jobberbjudande 
i alla dessa länder. Jag vill speciellt till Tyskland, eftersom jag vill
lära mig språket ordentligt.

- Jag har tävlat 130/140

Jag tänker satsa helhjärtat på att nå detta målet senare, när jag är
färdig med min hovslagareutbildning, och så. Så detta målet är inget
jag kommer nå inom det närmsta, utan det är en längre tidsfråga! :)
Men,  jag ger mig inte förren jag fixat det!


Det ÄR tuffa mål jag satt upp. Det är inga små mål och det är saker
jag verkligen får kämpa och lägga ner arbete på. Men, vill man satsa
stort, så får man faktiskt kämpa för det också. Mycket roligare att
ha nått mål genom att ha fått kämpa, än att få det serverat på silverfat.
Kämparglöd, vilja och rätt inställning är vad som krävs. Och så massor
med självförtroende!
Våga satsa. Man får flera kämpiga år, men fasiken vad det är värt det!
Svårast av allt med detta är att jag inte har några vänner i min ålder som
stöd när jag tänker skapa mitt liv och min framtid. Men, å andra sidan....

... så är jag en supertjej!

Vad har du för mål och vad satsar du på att göra inom 20 år?
Var inte rädd för att ha självförtroende och att satsa.
Vi är ju jäkligt grymma allihop!


Kommentarer
Postat av: Hanna

tror verkligen att du kommer lyckas med dina mål, du är ju grym och låter inte dig stoppas av något! :)

2011-10-26 • 00:08:40
URL: http://lifelongdream.blogg.se/
Postat av: Amanda

Du lyckas alldeles säkert :D

2011-10-26 • 07:44:55
Postat av: Ingela

Om nån kommer att lyckas så är det du. Var rädd om dig så du inte bränner ut dig bara...=) Råd i all välmening! ;)

2011-10-26 • 07:55:10
Postat av: Emelie

Det är typ samma mål som jag har haha!

Men det är ju bara att kämpa på och aldrig ge upp och en del uppoffringar!



Men om du vill ha en bra fälttävlans häst köp en Trakhenner :)

2011-10-26 • 11:14:16
URL: http://hastryttaren.blogg.se/
Postat av: Johanna Grant

Åhh Tyskland. Vill också dit och rida en massa och lära mig flytande tyska! Går steg 4 nu och ska läsa steg 5 nästa år som en bra grund liksom!



Om 20 år vill jag också ha en gård med ca 8-10 boxar, galoppslinga, nära skogen (helst) och en fin stor paddock och lite sånt. Jag vill ha jobbat utomlands (helst i Tyskland då) så jag har en massa erfarenheter och referenser och sedan göra det du vill göra, ta hem hästar, rida och så småningom sälja samtidigt som jag har 1 eller 2 storhästar som jag tävlar på (högt!!).

Det är väl lite om mina drömmar i alla fall och jag vet att jag kan om jag bara vill det.

2011-10-26 • 20:26:46
URL: http://johannagrant.se
Postat av: majja

Du är otroligt målmedveten och självsäker, sen verkar du vara väldigt trevlig och en lätt person. Så jag tror verkligen inte du kommer ha några problem med att kunna göra allt detta! Jag önskar dig ett varmt lycka till iaf och jag hoppas att du lyckas med allt och lite till :):)



Om tjugo år vill jag bo i ett stort hus på landet, helst i Skåne. Jag vill ha två hästar som är mina egna, en lite yngre och en annan som jag tävlar högre höjder och lite dressyr. Sen vill jag driva ett litet försäljningstall med, importera hästar och rida dom ett halvår sen sälja vidare. Självklart fina välmående hästar som kommer till de perfekta hemmen.



Sen vill jag självklart ha en välmående familj och vänner, sen hoppas jag att jag har kvar kontakten med så många som möjligt av mina fina vänner :)

2011-10-26 • 21:07:47
URL: http://batmanbergdahl.blogg.se/
Postat av: Johanna Grant

Såg att han hade annonserat i Ridsport! Min kompis köpte sin ponny från honom. Så du tror att man bara kan vara där över sommaren då? (:

Får väl ta mod till mig och ringa då ;D

2011-10-26 • 21:29:55
URL: http://johannagrant.se
Postat av: Siri

Bra mål!

2011-10-26 • 21:30:36
URL: http://sirieinarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0