Ridstöveldilemmat....

Problem till max. Mina stackars Pioneer, som förövrigt har haft en
helt fantastisk kvalité då de hållt ÖVER ett år med otroligt mycket
användning, nu håller dem på att säga upp sig helt. Sulan är trasig
och insidan av dem är helt uppslitna. Haha, lite kul iförsig, för det är
ett tydligt bevis på att jag rider med benen ;)

Iallafall. Problem till max. Vilka stövlar ska bli efterträdare till mina
heliga Pioneer?

Min plånbok är inte alltför tjock. Hade den varit det, hade jag köpt
De Niro eller Veredus direkt.

Till saken. Min första tanke var ett par nya Pioneer som jag redan
har. Men hur tråkigt är inte det att köpa ett par likadana igen?
Så nej. Bort med det förslaget.




Nästa tanke var Pioneer Crockodile, men har hört att de inte är
några stövlar som är tåliga och som håller till mycket användning.
Så, nix. Det går ju inte.



Tredje tanken var ett par Tretorn falsterbo, eller vad de nu heter.
Ni förstår nog vilka jag menar. Tycker dem är snygga, men samtidigt
så har verkligen alla 14-16åringar sånna stövlar. Gammal kärring som
jag är så vill jag inte ha sånna då xD (jag vet att jag är helt löjlig!)



Sen kom jag ju på det, dessa här Alex´s boots som säljs på GHS och
FHS! DEM vill jag ju ha! (ni vet svarta stövlar med brun kant där uppe
på skaftet!). Så, dem kommer jag köpa på GHS!



Meen, det är ju flera månader dit. Och så länge klarar jag mig inte utan
hela stövlar, så jag kommer åka till Laholm - Little shop of horses och
känna och kläma på ett bar brun/svarta Bocaj-stövlar. Någon som har
erfarenhet av dem? Jag tycker de ser jättesnygga ut på bild.
Men, så är ju jag jättesvag för brunt och svart ihop ;)



Hahaha, någon som orkade läsa om mina problem? xD


Kommentarer
Postat av: nathalie uden

Jag tycker också bocoj stövlar är sjukt snygga är riktigt sugen jag också :D

2011-10-01 • 20:42:22
URL: http://nathalieuden.blogg.se/
Postat av: jacqueline

Jag har ett par alex boots i svarta med lack där dessa är bruna. dem är för tighta för mig i vaderna & kan tänka mig att sälja dem Om det hade varit intressant?

dem är använda 1 gång :)

2011-10-01 • 21:05:18
Postat av: Johanna Grant

Ska själv köpa bocaj till hemmastövlar. Helt otroligt sköna! :D

2011-10-01 • 22:24:00
URL: http://johannagrant.se
Postat av: Ida

Jag köpte ett par De Niro på Charlies förra veckan för 2500kr :)

2011-10-01 • 22:37:43
Postat av: hannalinder

jag tycker du ska köpa pioneer igen, dom är skönast och snyggast! :)

2011-10-02 • 11:56:46
Postat av: Veronica

Har Falsterbo men det är verkligen en ren tävlingsstövel. Har även två Tretorn advanced, håller helt okej om man är lite försiktig. Vill man ha riktigt bra stövlar som håller (om man smörjer å sköter om såklart) ska man köpa Mountain horse stövlarna. Haft mina i 6 år nu och dom håller än, har ridit 6 hästar/dag med dom i 5 år så det är helt klart värt. Billiga som fan är dom också!

2011-10-03 • 12:10:39
URL: http://www.stallc.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0