Angelo idag

Jadu, idag har Angelo och jag hittat på bus. Red honom en stund på
marken först och han jobbade på fint tycker jag. Ställde inga större
krav på honom, utan försökte mer tänka på mig själv hur jag satt
och framförallt, mina jäkla handleder som ser invalida ut haha.
Aja, sen så blev det lite lydnadshoppning på småhinder (max 90cm)
och det gick väl bra. Aningen stark ibörjan, men det tar sig!
Hoppa hinder och vara rak både innan och efter är svåra grejer det,
men det gick över förväntan idag. Hoppade kombination på låg höjd
och sen när vi kände att det här kan vi väl nu för idag, så busade vi
till det och höjde upp oxern i kombinationen. Så att han alltså hoppade
först ett minihinder och sen ett galoppsprång till en större oxer och ja jäklar
vad han hoppade! Han sög tag och hoppade riktigt bra. Runda språng fina
språng och inte "flyygaresprång" som han brukar ;)
Först låg oxern på 1 meter... sen 120cm... och därefter 140cm.
Lätt som en plätt säger Angelo och tvekar inte ens. "Håll i dig matte, så
fixar jag detta!" sa han och han höll sitt ord ;)

Nu i efterhand så njuter jag. Tänk om några år, när han har riktigt med
rutin och är ännu starkare och mer "vuxen" i kroppen. Jäklar vilken
häst han kommer bli. Jag hoppas jag lyckas sälja honom till någon som
vill ta vara på hans underbara psyke och kapacitet.



Jag slutar liksom inte förvånas. Wow!


Kommentarer
Postat av: majja

när du skriver sådär blir jag ju bara mer och mer sugen på att köpa honom... (a)

2011-08-01 • 18:23:19
URL: http://batmanbergdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0