Hm (A)

Jag är den som alltid vill matcha hästens utrustning,
min utrustning samt oss båda tillsammans. Även om
jag bara ska rida "hemma" eller rida ut.
Jag är mycket nogrann med hur vi ser ut, haha kalla mig
utseendefixerad eller ngt, men jag kan inte hjälpa det x)

Exempelvis:

-Jag matchar alltid mina egna kläder med hästens utrustning

-Skulle aldrig kunna rida med uppknäppt jacka- ser slarvigt ut

-Klart jag måste ha reflexer när jag rider till anläggningen när
det är mörkt, men de åker av så fort jag är i ridhuset och sen
på igen när vi rider hem

-Alla remmar i tränset ska vara nogrant instoppade och sånt som
nosgrimma ska inte sitta för löst så att det glider på sne

-Schabraket måste ligga väl på plats

-Skulle aldrig ex ha mitt blåguld swarowski ifall jag har någon
annan färg på schabraket eller mina kläder så det inte matchar
ordentligt

-Inte ett sågspån får vara i manen eller svansen. Det sticker i ögonen
på mig

-Att ha snurrade tyglar är helt otänkbart, likadant med gramanen

-Har jag benskydd med kardborreknäppning, så måste de sitta helt perfekt :o

Hm, ja, det var väl endel. Jag vet, det är ganska tramsigt egentligen,
men jag gillar verkligen att göra så man ser så bra ut som möjligt
när man rider :) Sen skulle jag aldrig påpeka till någon annan att
de gör fel om de inte följer det JAG tycker är snyggast, absolut
inte, utan det är bara i min egna värld jag har det såhär :)



Här matchar jag min polotröja med Bellas schabrak.
Resten har vi i svart.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hahaha jag är EXAKT likadan xd

2011-01-26 • 14:38:33
URL: http://jdressyrfjant.blogg.se/
Postat av: Henrietta

haha jag är oxå sån xd inte med kläder men mina tyglar måste sitta rätt annars måste jag stanna och fixa det! och alla remmar i så som träns, martingal mm måste sitta perfekt haha!

2011-01-26 • 17:38:32
URL: http://rolletollebus.blogg.se/
Postat av: Jessica josefsson

men det är snyggt att matcha!! :D

2011-01-26 • 18:33:52
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: Sarah

Hahaha jag känner igen det där. ;) Lite jobbigt när man, som jag, rider på ridskola för det är inte alltid ridskolehästarna har den färg man själv har... :P

2011-01-27 • 16:23:14
URL: http://ryttarligan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0