Tips från Mikaela! :)

Hej :)
Hur gammal är du? :) letade genom dom första månaderna
för att se om jag kunde hitta någon information-inlägg men hittade inget :)

Hej du! Jag är nitton år gammal. Alltså född 1992! :D



Och hur många egna hästar har du haft?

Jag har haft 6 egna hästar!

Ronja, min b-ponny som jag tävlade mycket på... bland annat mycket,
mycket fälttävlan! Hon är någonstans runt Göteborg idag.



Sedan då finaste Poetic Poetry... Klicka gärna HÄR för att läsa mer om
honom, han har en helt FANTASTISK och magisk historia bakom sig <3



Finaste Fröken Fanny, den som absolut fastnat mest i hjärtat!<3
Saknar denna ponnyn varje dag. Hon var verkligen speciell. Den
enda som fastnat på riktigt i mitt hjärta!



Världens bästa Belladonna! Hon och Carro är oslagbara uppe i norrland
nu :D Läs Carros blogg ->http://ccaarolinesundqvist.blogg.se/



Angelo <3 Min kärlek! :) För att läsa mer om honom finns det en hel
kategori med bara massa Angelo-inlägg :D



Och så Tukan - som jag äger just nu :D Jordens snällaste häst   <3



Och hur fick du ett så här underbart jobb?:D

Mitt jobb har jag verkligen kämpat för. Har jobbat i stor försäljningsstall,
ridit mycket, slitit 24 timmar om dygnet (bokstavligen!!) hjälpt massor med
människor med deras hästar och på den vägen byggt upp en stor kundkrets
och massvis med kontakter. Det handlar om att våga ta för sig, vilja JOBBA
(för det är verkligen ett jobb där man får slita MÅNGA timmar om dygnet)
och ha viljan! 

Du MÅSTE kunna ta kritik och mycket skit längs vägen. Vägen är långt
ifrån en dans på rosor. Skinn på näsan är ett måste!
För hästmänniskor är inte snälla alltid. Ägare och chefer har stora krav
och du måste prestera. Rider du andras hästar måste du kunna ta att
dem tycker du rider skitdåligt ibland. Då är det bara att spotta i nävarna
och göra ett bättre jobb!
Givetvis ska man inte ta hur mycket skit som helst, men jag ser tyvärr
alltför många töser som blir helt knäckta för att hästägaren har gett dem
kritik och tyckt att dem inte gjort ett bra jobb.
Vänd kritiken till något positivt. Andas en sekund och gör ditt yttersta
för att göra ett bättre jobb! :)



Och sista frågan, har du egen gård? :)

Nix, jag hyr in mig i ett superbra stall nära en stor anläggning.
Om några år, när jag är färdig hovslagare och allt är på sin plats, så hoppas
jag på att kunna hitta en mysig gård att flytta till!
Drömmen är ju helt klart att ha eget stall. Vilket iförsig inte bara är en dröm,
utan ett mål som ska genomföras! Jag är grymt taggad på framtiden!
Jag tror den kommer bli helt fantastisk!
:D


Kommentarer
Postat av: Mikaela

tack för svaren :)

2011-12-19 • 23:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0