Hur skriver jag annonser?

Hur du tänker när du skriver dina annonser, du
verkar så kortfattad och bra tycker jag :)!

/
http://rebeccaeisengarten.webblogg.se/


För det första, så är det jätteviktig att vara 100% ärlig i annonsen.
Jag tycker det är så tråkigt att se annonser där folk verkligen gör
allt för att få sålt sin häst/ponny - och därmed kryddar sin annons
med mer än vad dem borde.
Jag vet inte hur många kunder som kommit till mig och beklagat sig
över hur tråkigt dem haft när de varit ute och provat häst som inte
alls motsvarade förväntningarna. Det kan vara allt ifrån att det stod
i annonsen hästen gick LA hoppning stadigt, men tvärnitade flera
gånger på LChöjd på provridningen, till att hästen inte alls såg ut som
på bilden, till att den var helt vild - trots de lovade att den skulle vara
så snäll, så snäll. Ett annat exempel är att folk skriver ponnyn är utbildad
MSV A, när den i själva verket kanske bara hoppat ett enstaka hinder på
MSV A-höjd. Det tycker inte jag är att ponnyn är utbildad MSV A.
Absolut inte.

Så, nummer ett - var 100% ärlig!

Sen brukar jag hålla mig hyffsat kortfattad. Att skriva en hel roman
om hästen får kunderna att tröttna. De orkar inte läsa allt.
Jag skriver ålder, stam (om den har), storlek, och kortfattat vad den
gjort och hur den är. Dvs om den är pigg och framåt, eller om den
är mer åt det lugna hållet till exempel.
Jag vill ju få kunderna intresserade och vill ju gärna att de tar kontakt
med mig, så jag kan berätta mer sen!

Nummer två - var ganska så kortfattad i annonsen!

BRA SVENSKA!! Ni skulle vara veta hur irriterande det är att läsa annonser
som inte har punkter, stor och liten bokstav på rätt ställe, särskrivningar
eller stavfel. Ser mest oseriöst ut och är väldigt tråkigt att läsa. Att skriva
hela annonsen med stora bokstäver tycker jag inte heller ser okej ut.  

Nummer tre - ha en bra svenska i din annons!

Bra bild är viktigt! Hela hästen ska synas, och bilden ska vara anpassad
till vad hästen ska säljas som. Är det en dressyrhäst, så ska det vara en
bild när hästen rids dressyr. Är det en hopphäst, så ska det vara en hoppbild.
Se till att ha en hyffsat nytagen bild! Minns själv när jag var yngre och åkte
och tittade på en häst jag hittat på nätet. Bilden var en sommarbild, hästen
var grymt snygg, blank och kolsvart. Wow tänkte jag och åkte dit med stora
förväntningar. När vi var där, så möttes vi av en häst som var väldigt kantig,
LÅNGHÅRIG och matt i pälsen. Väldigt tråkigt! Inte alls vad jag förväntat mig!
Sen så brukar jag ha bara en bild. Max, max två!

Nummer fyra - ha en bra och tydlig bild! :)



Såå, hoppas någon kanske snappade upp något tips! :D
Undrar ni något så tveka aldrig på att fråga, jag hjälper så gärna!

Kommentarer
Postat av: Rebecca Eisengarten

Tackar! Du skriver otroligt bra annonser!

2011-12-20 • 11:23:37
URL: http://rebeccaeisengarten.webblogg.se/
Postat av: Emma

Har du bilder på alla hästar du sålt? Kan du skriva kort om alla eller några vad du tyckte mest om med dom? :)



Hur lägger du upp träningen för en häst ? Ha det bra kram Emma :)

2011-12-20 • 11:45:54
URL: http://loveponni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0