Något jag är bra på...

Jag säger inte att jag är duktig på att rida. Jag påstår inte att jag
kan förändra en häst. Jag är ingen stjärna på att tävla hästar.
Sitter snyggt i en sadel - det har jag nog aldrig gjort direkt. Värre
har det dessutom blivit av att jag inte har tränat för tränare på 
så många år.
 
 
Men något jag är riktigt bra på är att sälja häst.
Jag är bra på att sitta upp på en okänd häst och få den till att göra
sitt bästa på en visning samt så är jag bra på att prata med kunder.
Jag kan se på kunden så fort hon/han suttit upp om det passar, eller
om det är en annan häst jag borde hämta ut. Jag kan hjälpa kunden
så den hittar en bra känsla för hästen. Har inte jag själv någon häst
för tillfället som passar, så vet jag ofta någon annan som är till salu
hos en privatperson som jag tipsar om och ofta så klickar det där då.
Jag har förmedlat otroligt många hästar på telefon där jag bett dem
att åka till någon annan. Jag behöver inte vara vän eller känna personen
jättebra, men ibland kan det ju vara så att jag sett ponnyn/hästen ofta
ridas eller tävlas och vet hur den är på det sättet. Jag har full koll på
hastnet.se så jag vet att den är till salu och då tipsar jag ju givetvis om den.
Allt för att kunna göra kunder nöjda. För nöjda kunder kommer med ett leende
tillbaka senare.

Det här är någonting jag gör väldigt ofta. Funderar på vad jag är bra på.
Det är ett måste i denna hästvärld och internetvärld där det kastas så
mycket tråkigheter på en alltid. Man behöver tänka efter vad det är man 
är bra på. Skriva ner det, prata om det och boosta sig själv lite.
Man tänker alldeles för ofta på sina brister och gräver ner sig i det.
Livet är för kort för att bara fundera på vad man är mindre bra på,
framhäv istället det du är duktig på och jobba på bristerna i bakgrunden!



Skriv ett inlägg i din blogg om vad just du är duktig på!
Kan vara precis vad som helst, du kanske har en riktig vinnarskalle?
Du kanske är bra på att få hästar att ge dig deras förtroende? Kanske
har du en jäkligt snygg sits? Vad vet jag?  Skriv ett inlägg och berätta!
Skriv en kommentar så jag kan in och läsa också :)
Stå för att du är riktigt bra på någonting, göm inte dina kunskaper!



Kommentarer
Postat av: Amalia

tack för svaret! och bra initsiativ... brahet är vi dåliga på :)

2011-08-04 • 21:51:35
URL: http://bafverfeldt.blogspot.com
Postat av: majja

Jag skriver en kommentar istället :)



Jag är väldigt bra på att anpassa mig efter hästar och jag har lätt för att rida olika hästar och veta vad som behövs för just den hästen. Jag har också SUPERLÄTT att lära känna hästar och vinna dom över på min sida, hästar som jag kanske bara träffat tre gånger drar sig liksom till mig. Och hästar som kanske är osäkra litar lätt på mig :)



Måste bara tillägga att jag tycker att du rider grymt och du har känsla i ridningen och sitter inte som en maskin. Hade jag haft en häst som jag skulle sälja hade jag lämnat den till dig :)

2011-08-04 • 22:53:41
URL: http://batmanbergdahl.blogg.se/
Postat av: majja

sv: hihi, jag ser ingen mening med att inte vara snäll. Du är verkligen hur trevlig som helst så det är roligt att läsa och kommentera din blogg. Och jag ser ingen mening i att vara elak eller så för det får inte mig att må bättre och ingen annan heller för den delen! :)



Ja, det är det verkligen :D

2011-08-04 • 23:07:31
URL: http://batmanbergdahl.blogg.se/
Postat av: Elin

riktigt bra inlägg, en bra tankeställare.

Alla mår vi nog bra av beröm, en snäll kommentar eller liknande, varför inte unna sig själv en ibland?

nä, detta inlägg var verkligen värt, jag fick tänka till ordentligt, och de behövdes ;)

2011-08-04 • 23:20:49
URL: http://annier.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0