Fem saker...

Fem saker ni inte visste om Angelo...

-Angelo är inte den hästen som jag kan lämna lös i stallgången.
Då smyger han iväg och hittar på bus, så fort jag vänt ryggen om!

-Angelo tycker betfor är riktigt tråkig mat. Förr åt han det inte alls,
numera äter han väl ifall det inte serveras för ofta...
(lite typiskt utlänska hästar att inte gilla betfor ibörjan :))

-När Angelo är uttråkad i hagen eller boxen, samt när han ska få mat,
så headbangar han med huvudet och har öronen tillbaka. Lite knäpp
och folk som inte är riktigt hästvana kan tycka han ser lite läskig ut
när han gör så, trots att han aldrig ser "aggresiv" ut eller skulle få
för sig att bitas eller något.

-Det går inte att ställa en sopkvast, eller hänga något på täckeshängaren
utanför Angelos box. Då är han genast där och ska bita, dra och slänga
iväg grejerna!

-På morgonen får han alltid sitt hö ute i hagen. Hans stora balja med vatten
är ganska nära där vi lägger höet och det tar inte mer än två dagar innan
han har skapat ett stort hömonster i bajlan med vatten. Jag tror han tycker
det ser coolt ut. Värsta monstret. Ska ta bild på detta och visa er någon dag! ;)

Hmm, min änglahäst, som för det mesta alltid är en ängel har också sina
bus och konstigheter för sig, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0