Hästar är djur...

"Min häst är så speciell, skulle aldrig kunna sälja henne/honom
till någon annan"

"Min häst har varit  misshandlad förrut, h*n litar bara på mig!"

"Ingen annan kan ta hand om min häst så som jag gör"

"Min häst har det bäst hos mig, skulle inte trivas hos någon annan"

"H*n har blivit såld så många gånger! Nu ska den
få stanna hos mig"



Hästar bryr sig inte om var de bor, så länge de har mat, vatten, hov-
och veterinärvård samt tak över huvudet på vinternätterna.
Visst, ska inte dra alla hästar över en kam, men 99% av alla hästar.
Det är fler än du som kan ta hand om din häst. Och även om nästa
ägare inte gör exakt likadant som du, så har din häst det bra iallafall.
Den mår bra. Det är djur. Vi förmänskligar hästarnas känslor alldeles
för mycket. Hästar har bra minne, självklart kan de komma ihåg dig
efter många år, men, de kommer aldrig att tänka "åh, saknar min förra
ägare, hon tyckte nog mer om mig än vad min nuvarande gör!".
Hästarna tänker inte så.

Blir bara så trött på att folk tycker jag är så känslokall, dålig människa
osv för att jag inte har hästarna så länge, utan har dem för att sälja dem
vidare.

Är trött på hur unga kan skriva på nätet hur dåligt sina hästar hade det
innan dem köpte dem.





Kommentarer
Postat av: Linn

Jag bryr mig inte om hur andra gör, säljer de på löpande band så är det deras sak. MEN jag personligen resonerar inte så, min gamle ska aldrig säljas. Han skulle inte må bra av det och chansen att man skulle hitta ett hem som han skulle trivas i är tyvärr inte så stor.

Problemet är ju att folk kan verka så himla vettiga men när hästen sen lämnat gården så blir de som förbytta. Jag tror helt klart det är lättare att sälja hbl, men en travare är desto värre. Betydligt fler oseriösa människor när man hamnar på den prisklassen.



Jag ser mina hästar som en i familjen och dom säljer man inte :) Men jag ser inte ner på dom som gör och tänker annorlunda heller. Det är upp till var och en!

2011-08-21 • 06:15:31
URL: http://qaskiz.blogg.se/
Postat av: Lisa - dressyrfokus

Jag håller absolut med. Det är aldelles för många som inte ser sina hästar som hästar utan porslingsfigurer eller bebisar. Det är klart att man tycker om sin häst! Men någon måtta får det vara. När man inte ens vågar släppa ihop sin häst med en annan har det ju gått över gränsen...

2011-08-21 • 13:05:37
URL: http://dressyrfokus.blogg.se/
Postat av: ryttartrion

Bra blogg!

2011-08-21 • 13:21:16
URL: http://ryttartrion.blogg.se/
Postat av: Anonym

Känns som en annan sak när man har papper på att det är en omhändertagningshäst och att den har blivit slagen med taggtråd, samt har stora ärr över HELA kroppen. Och när man ställer den i ett nytt stall och går där ifrån går den till attack mot varenda människa som går nära.

Tror inte riktigt man säljer en sån häst, dessutom kan du fan ingenting om djur!? du borde fan inte få ha djur, ÄCKEL

2011-08-21 • 14:33:31
Postat av: Matilda

Hahah, så himla feg och korrkade människa som kommenterat anonymt om att du inte borde få ha djur :o hahahahahh xD Absolut inte sant någonstans :o

2011-08-21 • 19:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0