Ronaldo?

Ett önskeinlägg var att jag skulle skriva om ponnyn Ronaldo och
visst kan jag göra det :)
Ronaldo är en c-ponnyvalack på stolta 139cm. Kort och kompakt.
New Forestponny född -99. Den här ponnyn började jag lära känna
första gången för flera flera år sedan. Vår start var ganska rolig.
Red honom dagen innan en tävling i Perstorp. Det gick väl helt
okej, så vi for och tävlade i Perstorp dagen efter där vi gick
in och vann första klassen, haha!
Lyckad start eller vad ? ^^
I andra klassen tror jag vi fick ett stop i omhoppningen, blev nog
lite missförstånd.



Andra tävlingen ägde rum i Hässleholm där vi knep femteplats i första
klassen och en vinst i  andra klassen en LB. Det verkligen SPÖREGNADE
den dagen :o Men, tollefis hoppade som en liten gud iallafall.
Haha, minns det som igår!



Tredje tävlingen var i kågeröd där vi slog till och vann båda klasserna.
Hmmm... Vi hade ganska bra flyt ^^



Nää, ska sluta och rada upp alla tävlingarna. Kan väl säga såhär istället.
Vi kom väl endast hem en gång utan vinst eller placering.
Ronaldo är en grym ponny på att hoppa. Fantastiskt lättriden när man
väl hittar knapparna. Han kan vända på en femöring, vilket han bevisade
om och om igen. Vi hade väldigt roligt!
Tränade mycket och var ofta ute och tävlade. Tävlade upp till LA på
Ronaldo. En rolig grej är att vår debut i LA var i Sösdala och just den
dagen mådde jag så fruktansvärt illa :o Mådde inte alls bra, men
väl inne på banan så var det verkligen full koncentration.
Vi nollade och slutade på en andraplats! :o Snacka om glädje!!!



Det här är en ponny som kan gå de största klasserna. Han har alltid
den otroliga viljan på banan att sätta nollan. Otrolig tävlingsponny är
han. Han kan mycket väl busa på hemma, men på tävlingsbanan
är han alltid skärpt.

  

Den tiden jag hade med honom där var för flera år sedan.
Roligt är att jag nu i höst har ridit honom lite igen innan
han blev såld till H. Vi han med att tävla i Kulla ju, minns ni?
Vi blev tvåa i båda klasserna! :D

Ronaldo är en rolig ponny, med hur stor kapacitet som helst.
Önskar H all lycka med honom i framtiden! :)

Kommentarer
Postat av: Henrietta

tack så mycket för du skrev inlägget och tack så mycket :D!

2010-12-20 • 09:16:14
URL: http://rolletollebus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0