<3

 
Fina Artek igår efter ett hopp-pass i ridhuset. Världens snällaste häst kan man ju säg. Otroligt sjysst på alla vis och ställer alltid upp.
 
God middag!
Idag blir det work all day long och alla hästarna ska trimmas ordentligt. Jag blir lite sådär depp på vädret, när det ska envisas med att blåsa och regna mest hela tiden. Höet hästarna får i hagen blåser iväg, hästarna blir  lite på tårna när de ska lastas, det är lerigt överallt, jag kan inte kratta upp alla förbannade löv som trillat ner från träden, ah - skånehöst i ett nötskal.  I allt grått, så gäller det väl att vända på det hela och se det mysiga i detta grå väder....  köpa extra god "kl-10-frukost", tända doftljus, sätta sig i sadelkammaren en stund och suga in lite kunskap och inspiration ur alla bra böcker jag har där, putsa läder, sätta på mysiga stalltäcken på hästarna osv...  Allt går att vända till positivt bara man vill ;)
 
Tänkte på det förresten, nu har jag haft Appe i strax över ett år!  Vi hämtade hem honom för över ett år sedan, helt sjukt vad tiden har gått. Det finns ingen häst som gör mig så lycklig som den hästen... kvittar vad - när jag sitter upp på Appe, så glöms allt bort och jag blir så himla glad i hela kroppen. Den hästen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0