Mammut... 0-3 år...

Allt började en dag när jag var ute hos en vän och hälsade på. Där stod den roligaste lilla varelse jag någonsin sett. Nämligen ett föl på någon månad.
 
 
Redan då var jag kär och bara skulle ha honom. Fick honom, och dagen jag skulle hämta honom, klev han rakt på transporten, kaxig och förväntansfull på världen. Inget pip efter mamma här inte!!
 
 
Sötaste pyret <3
 
 
Mammut är inte riktigt som alla andra. Han lever helt i sin egen värld och har inga bekymmer med att känna tillit till precis vem som helst. Han är lika cool i alla lägen och har alltid varit ;)
 
 
Men, för att Mammuten skulle få en så bra uppväxt som möjligt, så körde jag upp honom till Anna där han fick gå i stora jättefina hagar tillsammans med kompisar. Snacka om fin uppväxt!
 
 
 
 
 
Mammut har alltid varit väldigt... extra hårig... ;) Tro mig... jag har fått mååånga gissningar och förslag på vad han kan ha haft som föräldrar... Allt ifrån bergsget till lama....
 
 
Men tro mig, även Mammut tappar pälsen på somrarna... Här är han som ettåring!
 
 
Våren som tvååring började Mammut klättra på stona i hagen och då tog jag hem honom och började fundera på kastrering. Kastrering blev inte av, eftersom det visade sig att Mammutens stenar inte trillat ner helt ännu...
Gav honom en sommar på kvarnstena tillsammans med deras lilla åring och Lisas åring!
 
 
Med mycket gräs blir en lättfödd man lite.. hmm... rund om magen...  ;)
 
 
 
 
Och... då krävs det ju lite motion! Dags för löshoppning! Kanske inte Mammuts starka gren första gången....
 
 
 
 
Men gång nummer två och tre, då hade poletten trillat ner :D
 

Numera går Mammut hemma hos mig på lösdrift med några kompisar och har det bra. Har ingen aning om att han till våren ska ridas in och börja hitta på massor med roliga saker.
 
 
Mammut är en grymt rolig liten häst som kommer vara svår att släppa taget om när det är dags. Vid fyra-femårs ålder kommer han ju vara till salu för rätt hem som vill ta vara på denna goa kille!

Kommentarer
Postat av: Julie von Hafenbrädl Roland

Haha, jeg forstår ihvertfall hvorfor du kaller han for Mammut!!
Søt hårball:)

2015-01-01 • 15:35:36
URL: http://julieroland.blogg.no
Postat av: josephine

Han är så himla gullig men jag undrar vad han är för ras? :)

2015-01-01 • 20:05:29
URL: http://josephinetens.horseworld.se
Postat av: Melina Jäderblom

Men åh vilken charmig polle!

2015-01-02 • 20:33:34
URL: http://melinajaderblom.blogg.se/
Postat av: Frida

Vilken rolig resa att få följa! Har han nå speciella föräldrar eller? Han var ju väldigt pälsig haha!

2015-01-02 • 20:49:22
URL: http://fridapluppjakobsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0