Explosiv

 
De första tio minutrarna igår på Appes ridpass igår var han superkillig och lätt explosiv. Märkte det redan i skritten, så beslutade mig för att jag skulle börja galoppera direkt istället för att han skulle få göra av med endel energi. Aktiverade galoppen genom att rida tempoväxlingar och innanför spåret. Roliga Appe tyckte livet var lajbans och varje tempoväxling var väldigt.... överambitiös... och när vi skulle rida rakt fram innanför spåret tyckte han det verkade roligare att byta galopp tre-fyra gånger på långsidan. Jag kunde inte annat än skratta. Efter en stund var han mer koncentrerad och vi kunde öva många tekniska grejer, såsom öppnor, slutor, skänkelvikningar både fram och tillbaka. Många övergångar, där han tar ett par trampsteg innan han gjorde sin halt osv. Han är så förbannat rolig att rida. 
 

Kommentarer
Postat av: julia.S

Hej! Jag har en fråga som skulle vara kul om du kunde svara på:) Lever du på företaget? O går det att göra d nu när du bara har 8 boxplatser i ditt stall? Eller du har hästar på andra ställen?? För tänkte det blir väl inte jätte stor rulians med bara 8 hästar i verksamheten:) hade varit kul om du kunde svarar:)

2015-01-21 • 09:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0