Saganek!

 
Fina Saganek hoppar!

Kommentarer
Postat av: camilla stomberg

Hej Alexandra!

Har en fråga till dig som verkar importera ponnyer/hästar från Polen. Kan du hjälpa mig att tyda ett UELN nummer som står i passet på en ponny som vi eventuellt ska köpa. I det polska passet står ingen om vilket år ponnyn är född men jag tror att det kanske framgår av numret. Säljaren säger 2004 och numret slutar på 04. Stämmer det då? Numret är 616 999 66 16897 04. Tacksam för hjälp!
vänliga hälsningar
Camilla

Svar: Ja det stämmer!! sista numret där är när hästen är född :)
Alexandra Ferm

2014-03-04 • 10:14:25
Postat av: camilla stomberg

Hej igen Alexandra! Tack snälla för snabbt svar! Svenska hästavels föreningen säger att passet kanske inte är giltigt enlig EU om inte födelseåret står angivet. Vilken är din erfarenhet av detta?
Camilla

Svar: Passet är absolut giltigt! Men, iförsig har alltid födelseåret stått i passen jag fått. Å andra sidan, så ingår Polen i EU, därmed så går det inte att göra pass där heller som inte är giltliga. Samma regler är det om pass i hela EU :) Så det är absolut ingen fara :)
Alexandra Ferm

2014-03-04 • 12:01:53
Postat av: camilla stomberg

Tack än en gång!
Då känner jag mig lite lugnare!
Camilla

Svar: Hihi va bra! Lycka till! Bara säg till om det är något mer du undrar!:)
Alexandra Ferm

2014-03-04 • 12:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0