Hämta hästben...

Kanske låter äckligt, men något jag blev helt lyrisk över igår kväll var när min sambo berätta att han faktiskt kunde hämta frysta döda hästben som är kapade vid knäna, som vi sedan kan dissekera! Hur äckligt och konstigt det än låter kanske i andras öron, så är det en sån sak som får mig att bli helt hoppig och lyrisk. Tänk att få lov att "skala" av bit efter bit för att sedan få se hur det ser ut på riktigt. Se vart allt fäster och hur det fungerar. Få ännu bättre förståelse för hur hästen fungerar. Kunna dissekera hoven och låta min man bli helt som ett barn på nytt o lägga ner hela sin själ i att förklara hur det fungerar och varför allt är som det är. Bosse är riktigt duktig på hästens ben och rörelsemekanik samt är extremt duktig på hästens hovar.
 
Åh, kan ju knappt vänta nu. Vill ha hästben nununu och sätta igång!
Lovar att dokumentera när vi ska göra detta projektet! Spännande va? :)
 
 
Random bild från google! Om jag snytlat denna bild från någon som inte vill att jag ska låna den, så får denna människa bara säg ifrån :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0