Hitta galoppen...

Hur gör man för att  ta sig ur en formsvacka? Nu har jag ju dillat mycket om dressyren i tidigare inlägg, kanske för att jag har fler dressyrhästar än hopphästar för tillfället, kanske för att problemet jag har - det hänger ihop med det problemet jag har i hoppningen. I hoppningen handlar det till största delen om att hitta en bra galopp. Hitta rytmen, bibehålla den bra galoppen genom svängen, ta förhållningen i tid och inte precis innan hindret, balans, bakbenen under sig, få ihop hästen, upp i uppförsbacke osv osv osv... Simpla saker egentligen. Jag måste bara få in det i ryggmärgen igen.
 
Styra an höga hinder har jag inga problem med, är aldrig rädd men måste lära mig att hitta den där bra galoppen alltid. Söka den som en målsökande robot. Bli klar i tid.
 
 
Just nu tror jag det är bra för mig att ha Bliss som är verkligen stensäker och fantastisk på att hjälpa till och så rider jag Golden, som är en hetsporre där jag måste leta upp bra galopp på för att kunna svänga och ha balans till hinderna i tid. Dem två damerna är nog en bra kombo för mig just nu. Perfekt med flera stora hästar att hoppa med, så jag får in mycket rutin igen.
 
Måste inflika i all tankebubbling att jag är SÅ GALET tacksam för alla fina hästar jag har att träna och tävla på. Alla dessa hästarna får ju mig att bli helt fanatisk. Det liksom gnager i huvudet på mig. Nu ska jag se till att lära mig så jag kan göra hästarna rättvisa. De är ju så långt mycket bättre än mig! <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0