Analys för dagen!

Analys, analys av dagens ridning på tävlingshästarna.
Jag har tränat på Lotus och Amira idag. Lotus är Lenas fantastiska häst, fantastiskt snäll och hjälpsam. Kände att vi börjar få till öppnorna och slutorna, vad vi måste jobba på är att jag inte fryser till is i mina rörelser när vi tar en förhållning. Jag måste ju fortsätta och sätta MER energi, inte frysa i sitsen? Hallåja  liksom?
Amira är ju en fd JÄTTEFIN tävlingshäst, eller ja, hon ÄR fin, men inte igång. Red henne sen stund och fick verkligen känna på hur det ska kännas och fortsätta min träning på min egen kordination och sits. Bra givande pass! Traggla traggla traggla....
 
 
Ikväll vankas det hoppning för Lisa med Bliss, där jag ska få stega och hålla mig till planen och träna upp mig i att om något oförutsett händer, snabbt vara med och antingen ta en förhållning eller rida framåt. Känna galoppen!
 
Tror det blir en trevlig kväll i Hästhagen! Jag o Bliss är laddade för att träna!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0