Varför inga tips?

Får ofta kommentarer om att folk frågar hur dem ska göra i vissa situationer med sin häst i ridningen, tips på övningar, tips på vilka bett, tips på hur man ska rida på en het häst, åsikter om gramaner, osv osv osv. Listan kan göras lång.
 
Saken är den, att jag vill inte svara på sånt. Jag tycker att jag är 21 år gammal och kan inte sitta och svara på sånt över nätet. Jag kan hjälpa till om jag ser hästen/ekipaget framför mig, samt när jag sitter och rider, men sitta och svara utan att ha sett  ekipage i verkligheten, känns bara fel. Jag är också väldigt försiktig med åsiktsinlägg om diverse hjälptyglar och liknande, då jag själv har så otroligt delade meningar om sånt. Jag är så kluven själv. Sen är det här ingen blogg som ska göra folk upprörda i onödan, jag har ett företag jag måste hela tiden tänka på. Folk kan ta åt sig, fast det inte är meningen och det vill jag verkligen inte. Alla vet ju hur lätt det är att lägga in egna tolkningar i texter. Alla läser vi samma text, men vi kan få helt olika uppfattning om hur den som skrev menade. Därför är jag jäkligt försiktig med sånt.
 
 
Denna bloggen är till för att dels göra reklam för alla fina hästar här på gården, och dels inspirera. Jag vill att fler ska våga drömma stort och verkligen satsa på  att göra drömmen till verklighet. Det är inte så svårt att göra drömmar till verklighet egentligen. Det är bara att våga ta steget och förändra, jobba hårdare och planera.
 
Det är bara att sätta igång! Vad har du för dröm om hur framtiden ska se ut?
 

Kommentarer
Postat av: Helene

Hej hur gammal är din kille om han har barn och hur gammal är dom? Kan du göra ett inlägg om din favorit utrustning? Bor du på gården du jobbar på?:)

2014-01-14 • 20:38:46
Postat av: Maria Larsson

Vad glad jag blev av att läsa detta inlägg! Är så otroligt trött på att läsa tips från bloggare på hur de skulle göra med en häst de aldrig sett. Mycket sunt tänk du har kring detta!

2014-01-16 • 08:27:32
Postat av: Erica Johansson


Jag blev också jätteglad att hitta en ryttare/bloggare med sunt förnuft och som inte gillar att göra provocerande inlägg!! Här kommer jag kika in fler gånger!! =) Fortsatt lycka till med hästarna och dina mål!! =)
Jag har många drömmar, men tar ett halvår i taget. Tycker det är ganska förnuftigt när man är så grön som jag, bara tävlat i 2 år men redan hunnit med två breeders :)

2014-01-17 • 23:12:19
URL: http://icusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0