God morgon!

Tidig uppgång idag, eftersom jag vill ha så mycket som möjligt gjort. De nya ponnysarna som anlände igår sen kväll ska ridas, fotas och ev filmas. Evert ska visas idag och resten av hästarna ska också gå. Det ska bloggas, fixas med papper och allt möjligt. Time att få ordning och reda på rubbet!
 
Sen tänkte jag köra på storstädning i sadelkammaren. Eller ah, städat är där väl, men storputsning är väl ett bättre ord! ALLT ska putsas och göras fint tänkte jag! Jag tror Regina är med på den idén... ;)
Hösten drar igång nu grymt snart, praktikanter rullar in och ah, snart är höstvardagen igång! Måste säg att denna hösten känner jag inga ledsamheter att hösten är här, snarare tvärt om, känns som en fräsch nystart igen!
Ska nästan bli skönt att rida i polotröja och sätta på sig mössan igen. Mössa el pannband är ett måste för mig annars gör mina öron ont direkt! Kanske ska införskaffa ett nytt pannband? Hööks brukar ha fina tycker jag!
Inför senhösten måste jag införskaffa en jacka också. Är superdeppig över att min älskade Whitaker-jacka har tagit helt slut i tyget, sömmar och dragkedja. Åhh! De som inte finns att köpa längre!! Dags att hitta en ny favorit?
 
Hm, åter till denna dagen... dags att kicka igång!!
 
 
Sötaste Evert!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0