Att ha hingstar på gården...

Att bara nämna ordet hingst i folks närhet får många att backa av och bli rädda.
"Hingstar är bara korkade", "svåra att ha", "jobbiga att hantera" osv osv osv.
 
Här på kvarnstena finns för tillfället fyra hingstar., som sköter sig alldeles ypperligt.
Lilla b-ponnyhingsten Mille, sköter ju Regina på 9 år om alldeles själv utan problem.
Hon kan leda honom överallt, ställa upp honom i gången bredvid ston, rida ihop med
andra osv. Inga problem. Fick hem en fyraårig unghingst som inte är mycket hanterad
utan mestadels gått på lösdrift, har aldrig haft något problem med att han är jobbig och
hingstig mer än max en dag. Det handlar bara om att uppfostra dem som alla andra.
Vara konsekvent hela tiden och inte acceptera någon annat beteende än väluppfostrat.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller med dig! Men man ska ha i bakhuvudet att det är hingstar, framför allt nu när det börjar bli vår! Stona kan bli helt kollriga av herrar i stallet! ;)

2013-03-01 • 20:42:37
Postat av: Mia

Vet du vad?
Jag blir glad av att läsa din blogg, bara headern räcker för att jag ska dra på smilbanden.
Du verkar ha sån härlig energi, så när jag behöver lite extra så går jag in och låter dig dela med dig lite :)
Hoppas det är ok? Hahaha, ha det gott tjejjen!

2013-03-02 • 21:53:24
URL: http://miansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0