Wildcard!

 
 

Lillhingsten för några dagar sedan...
 
Som ni vet har vi ju köpt oss ett litet wildcard. En b-ponnyhingst på 4 år som jag inte känner
till bakgrunden på direkt, han har inte gjort så mycket - det är det enda jag vet ungefär ;)
Men, jag tyckte han var så vacker och fin i uppsynen att jag bestämde mig för att betala
dem 1500kronorna och ta hem den lilla busen. (Yes, ni läste rätt... 1500kr...)
 
Coolingen är fantastiskt snäll måste jag säga. Enkel på alla sätt och vis. Har påbörjat inridning,
vilket jag alltid börjar med att longera med sadel och träns utan krav. Ojoj, vilket sadeltvång han
fick ibörjan, de första minutrarna  innan det släppte. Lilla vännen! Har lite utav det på film, tänkte
visa sen!
 
I alla fall. En häst med sadeltvång daltar jag inte med, utan den får vänja sig. Jag släpper ut linan,
och smackar på så får ponnyn stutsa tills den förstår själv att det inte är någon fara. Brukar ta
ett par minuter, sen så travar de lugnt med sänkt nacke.
 
Däremot så tar jag det lite långsammare när et gäller uppsittning av ryttare. I detta fallet så kommer
Regina få ta en biten med att rida in, med mig som hjälp på marken.
 
Regina är grymt duktig med unghästarna, lugn och sansad - vilket smittar av sig galet bra på hästarna!
(Så någon som behöver liten ponny inriden - så kan Regina hjälpa till med mig som hjälp på marken!)
 
Tre dagar efter att jag longerade första gången, så syntes inte sadeltvånget till öht. Lugn sansad ponny
med sänkt nacke travade och galopperade runt mig på volten. Dags för Regina att hänga lite!
 
 
Ser ni? Cool avslappnad kille med Regina hängandes på ryggen. Idag blir det vilodag och
imorgon så är det dags att försiktigt sätta sig på honom "på riktigt". Tror det kommer gå toppenbra!
 
Som sagt, A el B-ponnys kan Regina ta emot och hjälpa till att rida in el utbilda, givetvis med mig som
hjälp på marken. Låter det intressant så hör av er!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0