Gårdagens hoppträning!

Gårdagens hoppträning var verkligen lärorik. Jag kommer hädanefter att
kliva upp på nästa steg i Räkans utbildning och börja "lyfta upp" honom lite
och sätta honom lite mer mellan hand och skänkel - lite mer på rumpan och
jobba mycket på att hans galopp ska bli starkare.
Som räkan går nu, är perfekt som första halvår som fyraåring och för de flesta
som hela året för fyraåring, men Räkan är så pass "duktig" att det var dags att
gå vidare till nästa steg.
Detta innebar att Räkis blev ganska förvirrad och trött fort. Huvudet kopplade
inte riktigt med resten av kroppen. Men lärorik träning och jag är supermotiverad
igen.
Han hoppade fantastiskt som vanligt.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj vad man känner sig gammal för jag kommer ihåg när jag som tös träande för Kg. Superbra träning Kram Anna

2013-06-20 • 17:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0