Resultat från söndags!

I söndags var jag som jag tidigare nämt på P&J i Åsbo RF.
Skulle haft med mig både Breeze och Chardonnay, men blev bara Breeze
som hängde med då Chardonnay helt plötsligt hade glömt hur man går in i
en transport. Så det blir att öva MASSOR på det i fortsättningen. Bushäst.
 
I alla fall.. Breeze var taggad som bara den! Riktigt roligt tyckte hon det var att
komma iväg. Hoppade 90cm och 1 meter, vilket är LB och LA för henne och det
gjorde hon bra!
 
I 90 fick vi ett retligt nedslag och i 1 meter var hon lite loj på de tre första hinderna,
vilket gjorde att vi fick ett ner på tvåan och en äcklig rivning på trean där vi var nära
på att gå omkull. Efter det förstod hon nog att det var dags att lyssna på piloten
på ryggen och gjorde en superfin fortsättning och nollade resten av banan.
Det var en lång bana på 10 hinder!
 
Filmer kommer i ett senare inlägg.
 
 
Breeze är så galet fin o rida så det finns inte. Lite rolig när hon inte varit ute på länge.
Står man stilla, så tar det inte många sekunder innan hon börjar småstegra ;D
Aldrig för att vara dum, utan bara för att hon blir så laddad  och tycker "men alex,
låt mig jobba!!"
 
 

Kommentarer
Postat av: Annie - ponnyteamets.blogg.se

Lustigt att hästarna kommer på att dem har blivit för lite lasttränade vid PRECIS fel tillfälle ;)

Svar: Men eller hur - man blir ju helt knäpp ^^
Alexandra Ferm

2013-04-02 • 21:20:53
URL: http://ponnyteamets.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0