Borde skriva en bok! del2

Förvirrade, roliga, knasiga kunder...  ;)  En del i min vardag! :D
 
 
"Varför har du knoppat hästen? Har den exem som du vill dölja?"
 
(... sorry att jag la tid på att göra hästen fin dååå)
 
 
"Alltså, egentligen tycker jag inte om sånna som du som säljer så mycket häst, ni bara
luras och ljuger allihop"
 
(Okej? Varför kom du hit? :o)
 
"Gud så ruggig och matt päls den har, den har nog mask!"
 
(Var sen till visning, vilket de visste om(!), hästen stått ute utan täcke och hade rullat sig i leran som
jag stod och borstade av när de stod och tittade på -.- Den var alltså riktigt dammig!)
 
"Nej, men alltså vi behöver inte avmaska vår häst, för vi har inte gjort det på så många
år nu, så h*n är immun nu!"
 
(HAHAHAHAHAH okej xD)
 
Fick en utskällning - gissa varför? Hästen gäspade en gång i stallgången.
Vilket kunderna fick för sig jag hade ridit hästen SÅ hårt innan de kom bara
för att lura på dem att hästen var snäll och lugn?
Fy fan vilken vidrig människa jag var just då i deras ögon! Djurplågeri!
 
För, kan inte alls vara så att den gäspa för att den var uttråkad pga att de var
45 min sena och den stått i stallgången under den tiden? Haha.
 
"VARFÖR rider du på ett så skarpt bett????"
 
(Dt var ett vanligt tvådelat fullcheek...)
 
Alex- ponnyn är fem, så h*n behöver bli mätt till nästa år när h*n blir sex för att tävla!
Kund- varför behöver den inte så mycket mat nu?
 
(ååååååhhh....)
 
Veterinär vid besiktning - Vilken vacker ponny! Otroligt fin!
 
Tar sedan ut och ska göra böjprov och longera...
 
Veterinär - Åh, vilken besvikelse! Den ser ut som en murvelmutter när den travar!
 
(HAHAHAH, alltså jag dog lite där. Hästen hade inte den bästa gången direkt...  men
fullt frisk haha )
 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Ha ha ha jag dog oxå lite nu, murvelmutter, va fn är det för något?? ha ha ha...

2012-10-13 • 11:38:22
Postat av: Mikaela

hahahaha åh hästmännikskor <3

2012-10-13 • 14:49:23
URL: http://mikzzan.blogg.se
Postat av: Alexandra

Hahah Älskar häst människor!;)

2012-10-13 • 21:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0