Nixie!

" Hon är så otroligt fin!! Verkligen en häst i min smak!
Kan du inte berätta mer om henne? Vad har hon gjort och vad
är det för stam m.m? Är hon importerad? Önskar jag hade plats till
en fux till, då hade jag lätt slagit till! ;)"


Sv. Hon är verkligen superfin lilla Nixie! Hon är ett sto född 2002, import från
Tyskland. Har dock varit i Sverige i ett par år nu. Hon har full stam (minns den
dock inte ;) ) och är tävlad mycket i Tyskland, 110 hoppning och fälttävlan.
Otroligt snäll och lättriden häst. Välutbildad på marken, motsvarande LA dressyr,
startklar 120 hoppning och snäll att rida ut. En helt klockren juniorhäst/tävlingshäst.
Hon är enkel i all hantering. Ett sto som vill väldigt väl och älskar att arbeta.
Longerar jag henne utan inspänning, så kröker hon nacken själv, höjer ryggen och
jobbar självmant ( hihi, knäppis!!). Hon tycker om att visa upp sig, och är verkligen
glad för allt som har med ridning att göra.
Är inte tittig på något vis utan går fram överallt. Helt okomplicerad :)

Hon är till salu!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0