10. 10 saker du inte visste om mig

1. Jag har sålt flera hundra hästar. Fem stycken har varit
mina egna.

2. Jag har inga jämnåriga vänner. Inga nära vänner över huvud
taget faktiskt, utan har "bara" mina kontakter. Det går i perioder
när jag är lite deppig över detta.

3. Jag är ingen tävlingsmänniska när jag är ute på hopptävlingar.
Där är jag bara i utbildningssyfte. Hemma däremot, så ska jag jäklar
i det vara bäst. Utmanar någon mig, så tackar jag aldrig nej.
Ger en häst mig en utmaning, så ser jag till att jag löser den. Jag
blir riktigt, riktigt taggad. Ger aldrig upp.

4. Mina mål provicerar folk. Det bryr jag mig inte alls om. Det berör
mig inte över huvud taget. Är ganska så hård där.

5. Jag har riktigt dåligt tålamod. Jag vill vara bäst med en gång.
Hästar jag känner bara är dumma och inget annat, så existerar
inte mitt tålamod över huvud taget. Det är inte många hästar som
är dumma bara för att jäklas, men tro mig - de finns och just dem
hästarna blir jag duktigt irriterad på ;)

6. Jag har inga känslor för mina hästar. Jag tycker om dem såklart,
men inte mer än så :) Är väl arbetsskadad antar jag... haha! :D

7. Första intrycket en häst gör på mig, den håller oftast i sig. Det är
sällan en häst lyckas ändra vad jag tycker om den. Dåligt av mig,
jag vet, men jag är precis likadan mot människor. Placerar människor
redan från första mötet vad jag tycker om dem. Ingen bra egenskap
alls! Måste lära mig att ge människor och hästar mer än en chans att
bli omtyckta av mig. Men... svårt ju... :p

8. Jag är mycket svag för grå hästar (haha, fast... det kanske inte har
gått att missa? ;)). Faktum är att grå hästar är lättare att sälja än bruna
och fuxar. Så är det bara :)

9. Jag rider sällan längre än 20 minuter på en häst. Max en halvtimme.

10. Min dröm har alltid varit att ha eget stall - även om jag har det superbra
där jag står nu, så har drömmen alltid varit att ha eget. Jag lär ha eget stall
inom 10 år dock. Det tvivlar jag inte ett dugg på :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0