Svar på fråga :)

Hur kommer det sig att alla dina hästar blir så grymt sjyssta
och snälla? Har du något speciellt knep? ;D
BRAA BLOGG!


Åh, tack så mycket! Finns väl inga speciella knep, mer än att
hålla hästarna väldigt kort. Vara koncekvent och visa var deras
plats är redan första dagen. Inget fjäskande och så, utan jag
visar att såhär vill jag ha det och såhär är det. Det är ingen fråga,
utan det bara är så :) Vet dem bara sin plats redan från början,
så blir det inte heller någon diskusion, utan hästarna blir mycket
mer harmoniska och blir trygga. Därifrån så bygger jag vidare och
försöker skapa en individ som tror på sig själv har koll på att det
är ryttaren som bestämmer och visar vägen. Jag vill skapa en
självtänkande individ som inte blir beroende av exempelvis att
sin ryttare lägger den rätt på varje hinder. Mina unghästar (eller
ja - alla hästar) får lära sig att det är helt okej att inte komma
100% rätt varje gång. Man hoppar ändå och man löser situationen
ändå. Det är min filosofi. Alla är vi olika :)


Kommentarer
Postat av: Michelle

Super snygg häst har du:D

2011-10-08 • 00:16:40
URL: http://ponnybrudarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0