Tränare?

Jag har inte tränat för tränare på år och dar och till hösten
tänker jag faktiskt sätta igång och göra det. Dock är jag helt
superkräsen när det gäller tränare. Stämmer inte deras åsikter
något sådär överrens med mina, så känner jag att det inte finns
någon anledning att träna för dem. Jag vill ha en tränare som
fokuserar på enkel ridning med mycket tekniska övningar istället
för att bara hoppa bana och högt hela tiden.
Men det är fasiken svårt att hitta dem tränarna. Jag vill få massor
utav inspration efter att ha tränat. Jag behöver dessutom hjälp
med min sits. Behöver ha någon som tjatar på mig HELA tiden, haha!
Har lagt till så många fula ovanor i sitsen sedan jag började jobba
hos SvenInge. Inte konstigt med så otroligt många hästar vi red om
dagen. Men iallafall. Vet ni någon bra tränare som kan uppfylla dessa
krav? ^^ En tränare som tänker lite som jag i ridningen?

Skriv jättegärna en kommentar om detta...

-Vem tränar du för?

-Varför tycker du just han/hon är bra?

-Hur ofta tränar du?




När det gäller min sits så behöver jag någon som tjatar på mig om :

-Mina händer, måste bli mer burna.

-Att räta på ryggen - sitter ju förfan som om jag är en 90årig gammal kärring xD

-Titta upp!



Kommentarer
Postat av: Ebba

-Vem tränar du för?

jag tränar för Ann Laven i Ängelholm & det har jag gjort sen sommaren. Hon är riktigt bra !!

-Varför tycker du just han/hon är bra?

Hon fokuserar så mke på ridningen. Inte bara det att hoppa högt & hoppa bana hela tiden utan att allt ska funka mellan häst & ryttare.

-Hur ofta tränar du?

Jag tränar för henne 1 gång i veckan, men för andra tränare ibland(!) oxå ;)

2011-03-11 • 19:22:06
Postat av: Minette

Fin blogg :)

2011-03-11 • 19:39:28
URL: http://jenmin.blogg.se/
Postat av: Elin Forsman (guldlock)

Jag tränar för Ulf "Uffe" Johansson. Han är A-tränare och elitryttare i fälttävlan. Har varit med i svenska landslaget. Han är en väldigt bra tränare som främst riktar in sig på tekniken i hoppningen. Jag och min häst har utvecklats mycket sen jag började rida för honom.

Uffe håller träningar varannan vecka där jag bor. Han håller träningar i andra delar av Sverige annars.

2011-03-11 • 20:28:06
URL: http://sakuranee.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jag tränar för två olika tränare. :) I dressyr har jag en som heter Madeleine (madde) och hon har varit dressyr ryttare själv på väldigt hög nivå. Tävlade nationellt ett tag :)I hoppningen så har jag Berlith som jag har haft väldigt länge och hon är riktigt bra på det sättet att hon pushar dig framåt + att hon kan sin sak. Men just nu så har jag henne enbart i hoppning då jag har fått madde som dressyrtränare och madde är riktigt bra hon med. Min fjording har liksom aldrig gått ner på tygeln i galoppen och gått där stadigt innan jag tränade för henne :D Jag tränar för dem 1 gång i veckan :)



Oj det blev långt men hoppas att det var ett bra svar :D

2011-03-11 • 21:03:30
URL: http://onlyyoursnessie.blogg.se/
Postat av: Hilda

Jag hörde att Jörgen var på Åsbo för inte så längesedan?

Jag tycker du ska åka och titta på en av hans träningar och sen kanske prova själv.

Han är verkligen Back to basic och får hästen men framförallt dig själv att hoppa/rida mycket bättre på kort tid.

2011-03-12 • 04:58:55
Postat av: Lina Hagman

Jag tränar för Camilla Öberg och hon har hjälpt mig väldigt mycket med min storhäst. Hon är vääldigt noga med just det här "titta upp och sitt rakt, trampa ner hälarna" osv osv. Hon anpassar sig väldigt bra för vilken häst du sitter på också, och det låter som att det hade varit det du söker!

Caroline Persson är också riktigt bra! :)

2011-03-12 • 13:57:46
URL: http://linahagman.blogg.se/
Postat av: elso

Låter som du är min pappas drömelev, när det gäller övningar och sättet att tänka på.. hah...

2011-03-12 • 14:11:49
Postat av: Angelica

Tränar för Helena Feuk Lundahl, tycker att hon är toppen då hon fokuserar mycket på att hästen ska vara med en och lösgjord och fin. Hoppar många olika svårigheter och svängar som gör att det blir lätt när man ska hoppa samma typ av vägar på tävling. Jag tränar varannan vecka för henne och tycker att det är lagom =) Lycka till med att hitta rätt tränare =)

2011-03-12 • 20:33:21
Postat av: emelie

vilken fin ponny på bilden !

Va bara tvungen att säga det ^^

2011-03-14 • 11:16:02
URL: http://justonncee.blogg.se/
Postat av: emma

Riktigt snygg ponny!!:)

2011-03-14 • 18:02:43
URL: http://hopppom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0