Svar på frågestunden!

ÄNTLIGEN!
Hur går dett med angelo? När är han igång?
Var har han gjort innan? Hur fick du honom? Prova du honom inte ens?

Svar: Det går fint med Angelo, han ska troligtvis börja
ridas nästa vecka. Jag går ju med honom nästan varje dag
nu så jag kommer kunna sätta igång och trava med en gång
sen :) Jag köpte honom av en kontakt i Polen, nix, jag provade
inte honom, utan köpte honom på film ;)

håller med! ÄNTLIGEN!
varför rider du så många hästar? Är det ett försäljningsstall du jobbar på?

För att det är det jag tjänar pengar på just nu ;)
Nej, är inte längre anställd på något föräljningsstall, utan endast hjälper
olika folk. 

Vad hAde du gjort med en häst som var gansla het och har bråtrom över hinderna?

Börjat lydnadstränat mycket, mycket mer på småhinder och verkligen inte
gett mig förren hästen fungerar bra mellan hand och skänkel. Rida med
otroligt mycket ben och inte luras att hästen är het, för det är den antagligen
inte utan mest lat och orkar inte gå i en samlad galopp. Kan skriva ihop ett
inlägg om detta sen, för det finns ju många olika lösningar för just detta
problemet.  :):)

Har du gått omkull med en häst någon gång? Hur länge går din häst i hagen? Har du skyfdd på din häst i hagen? Hur mycket mat frår din häst? Vem är din idol inom hästsporten? vad är ditt bästa tips när man rider?

Japp, jag har gått omkull många gånger. Mest på korkade hästar som tappat balansen när
de stegrat. Min häst går just nu väldigt länge ute i hagen, cirka från nio till sju.
Nej, han har inte skydd i hagen. Är rädd att skydden kan göra mer skada än nytta. Han
får runt tio kilo ensilage om dagen och några nävar korn just nu ;) Jag harn ingen speciell
förebild inom ridsporten... Mitt bästa tips är att hela tiden rida FRAMÅT. Att ha tryck i alla
gångarterna. 

Hjälper du folk som har problem el. liknande med hästar?

Ja, det gör jag :)

vad pluggar du till?

Just nu pluggar jag inte till något speciellt. Men ska nästa år söka in till hovslagareutbildningen. 

Hur hög är Angelo? Vilken är din favorit hästaffär, och varför? :)

Angelo är cirka 167-168cm, min favoritaffär är nog Angelo! För att jag lyckats
ordna upp allt som måste fixas när man ska importera en häst själv :)
Häftigt att ha lyckats!

Vart har stoet blivit sålt? :)

Stoet är såld till Sandra Goncalves och står alltså kvar i samma stall :D

Saknar du Grynet mycket?:)

Grynet har absolut en speciell plats i mitt hjärta!

Hur gammal är du? :)

Jag är arton, fyller nitton år den 4 juli!

hur mycket köpte du angelo för? :)

Sånna här frågor känns inte riktigt roligt att svara på inför
500 läsare ;)

Hur mkt tjännade du på stoet?

Lite hemligt :)

Bor du tillsammans med dg? vem betalar stallkostnader etc för angelo?

Ja, jag bor ihop med DG. Jag själv står för kostnaderna. 

Vem fasiken är DG? xD

DG är min pojkvän sedan flera år tillbaka :D

Varför köper man en häst på film bara ? Bara undrar :p
Vad har du för åsikter om olika bett?

För att jag ville väl utmana mig själv lite och köpa en polsk
häst osedd ^^ Sen kan jag ju säga att jag var lite kär i honom
redan på filmen (A)
Jag tycker man ska rida på det bett som fungerar bäst. Spelar
ingen roll vilket bett. Det ska ju inte vara jobbigt att rida, då
betslar jag hellre upp ett litet tag. 

Hej Alex!
Jag har en häst vars ögon är placerade speciellt, vilket gör att tränset irriterar dem. Dyon the difference är en lösning vet jag, men vet du ifall dyons andra träns också sitter lite längre från ögonen, och vet dufler alternativ?
Tack!

Jag tror Dyons träns är ett bra alternativ för din häst :)

hejhej. jag bara älskar dig blogg, kan man inte få veta vem som köpte stoet och vad stoet heter ? kanske se ägarens blogg? samtidigt att hon med bella gör samma sak (:

Sandra Goncalves köpte stoet, hon har tyvärr ingen blogg. Stoet heter Morena!
Tyvärr är Bellas ägare lite långsam med att skicka uppdatering till mig, därför
har det inte uppdaterats mer om Bella i bloggen ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0