Oj vad ni skrivit :p

Jösses vad ni kommenterat att han ska gå i en så mycket lägre
form :). Men, enligt mig, så är hästen fem år och inte tre längre.
En treåring rider jag på det sätt du beskriver. Belladonna blev inriden
på det sättet.  

Dessutom så var det cirka 1 och en halv minut av 20 som ni såg på filmen.
Formen ska väl variera under ett pass?

Sen spelar det inte så stor roll hur långa tyglar jag håller, han
tycker gärna att han är jätteduktig som böjer sin nacke alldeles
för mycket bakom lod iallafall. Därför vill jag istället hålla lagom
i honom, och ha mycket ben om så han går i ett friskt tempo och
kan börja ta mer stöd i bettet. Att få honom att gå i en väldigt låg och
djup form är inte så svårt, men då får vi istället inget stöd över huvud
taget och det är det jag saknar. Därför så tränar vi mycket på att
få ett bra stöd i handen. Han ska få jobba mer i djupare form
den dagen han kan ta lite stöd öven där.
Det är otroligt meningslöst att rida hästar som
aldrig lärt sig ta bra stöd. Med ett bra stöd menar jag absolut inte att
han ska bli stark - absolut inte, men han måste ju acceptera mina händer
och våga ta stöd. Jag accepterar inte hästar där man inte har någonting
alls att hålla i,  utan lär dem istället att ta stöd - på det ena eller andra sättet.

Nu menar jag ingenting illa till er som skrivit - jag tackar och tar emot
kommentarerna, men jag måste få beskriva hur jag själv tänker
lite. Jag bollar gärna ideér, även om jag ganska starkt står för mina
egna - så lyssnar jag alltid. Alla har sitt sätt att rida och sina ideér om
hur man ska få det till att fungera. Det är lite tjusningen med hästsporten.
Alla tycker så otroligt olika!



Sen kan jag inte låta bli att tycka anonyma kan bli lite
tuffare och skriva sina namn istället ;) Anonyma har alltid
mest åsikter.


Kommentarer
Postat av: Emma

Fick hem scarpati schabraket igår. Tack för en snabb och smidig affär! :)

2011-03-22 • 09:05:18
URL: http://emmafohlin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0