Alltså...

"-Han kommer helt klart ta över"

"-Du klarar inte av honom, han är för stor för dig"

"-Han kommer bli helt förstörd om du fortsätter"

"-Synd på en ganska fin häst.."

"- Du skulle köpt en häst du klara av, kanske en lite äldre!"


För att jag skriver att Angelo inte skötte sig en dag, innebär
det inte att jag är arg eller ledsen. Han är fem år och under
igångsättning, inte så mycket riden. Han är en stor häst - de
testar gränserna. Men det är inte så farligt utan att jag redar
ut det? ^^
Chilla liksom. Jag har full koll på hur jag ska göra för att reda
ut problemet. Han är ingen elak häst - men han är välsigt oupp-
fostrad och det ska jag ändra på! Det är inte så svårt att ändra
på, jag har väl ridit denna typen av häst förr. Jag har ganska
bra självförtroende när det gäller min ridning. Ni knäcker mig
inte så lätt där.
Nu syftar jag inte på er som kommenterade det inlägget igår,
utan det finns folk som hela tiden är på mig på andra ställen.
Men. Vad ni än säger. Jag kommer reda ut detta. Tro mig.
Min ridning och mina åsikter om hur problem ska hanteras
står jag starkt för. Ni kan lägga er i hur mycket ni vill,
men jag ändrar mig inte.
Jag säger som jag sa när ni hackade på mig om Belladonna
i början, vi får väl se vem det är som lyckas bäst till slut.
Att Angelo skulle vara för stor för mig är bara bullshit.
För inte ska man väl på styrka behöva rida en häst?
Då är den jävligt dåligt riden. Och om vi nu ska vara sånna,
så har jag nog mer muskler och är mer vältränad än vad
ni som är på mig är tillsammans . 
Så, med andra ord. Mig knäcker ni ju då inte när det gäller
min ridning. Jag tror och står för mina åsikter.

Vi får väl se vem som lyckas bäst av oss till slut ;)


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Grymt fin bild! Verkligen häftigt med de guldiga stövlarna.

2011-03-20 • 10:02:43
URL: http://ridersjumping.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej!

Jag vet att denna kommentaren ligger lite fel men jag undrar hur var det att arbeta på kuskahus?

Är de ett bra stall att arbeta i? Många stall är det ju mycket slit till liten lön.

2011-03-20 • 11:19:02
Postat av: Annonym

Snacka om att man blir trött, finns mycket konstigt folk! att dom inte bara kan sköta sina egna liv än att lägga sig i andras! :) tror att det kommer bli hur bra som helst för dig och hästen!

2011-03-20 • 12:30:25
Postat av: Louice

lönt å kommentera såna saker....har dom som kommenterat aldig haft en häst som är jobbig nån dag? shit asså, skärp er folk!



Längrat tills man får se er alex :)

2011-03-20 • 13:14:54
URL: http://louice.pankz.se
Postat av: Jennie Kristensson

Rätt instälning Alex! Tror den hästen kommer bli kanon fin! Ska bli så kul att följa er :-)

2011-03-20 • 13:54:09
URL: http://jdressyrfjant.blogg.se/
Postat av: ANNA NORDBECK

det är bara ren bullshit, tro på dig själv alexandra! jag vet och alla andra vet det också att du kommer fixa detta. du är hur duktigt som helst, och det vet jag för jag har sett dig med så många olika hästar och du rider alla hästar precis lika sansat o lugnt. du fixar det! jag tror på dig! :)

2011-03-20 • 21:03:03
URL: http://eliani.blogg.se/
Postat av: Sara Nilsson

Du är jätte duktig och tycker det är så kul att du har fått så bra tro på dig själv.

Men ta det lite försiktigt tycker man att man är bra och så, så har man svårare att ta imot nya tips och råd:)

2011-03-21 • 14:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0