Läget

Heej!
Gårdagen var helt fullproppad med saker att göra. Visade hästar hit och dit
och flera blev sålda. Bland annat ponnyn jag bara ridit en gång innan haha.
En av de jag själv säljer (Sto född 2003) blev också såld, fast per telefon och
kommer hamna en bra bit uppåt landet.
"Min" polska besiktigas idag och sen lär han ju åka när som.

Fick en fråga hur fasiken jag får sålt hästarna så fort, när där är så många som
står med sina hästar hur länge som helst.
Tja, svaret är egentligen enkelt. Hästarna är bra ridna, lättridna för kunder. De
är i RÄTT PRIS. De har absolut inget överpris så som så otroligt många har på sina
hästar. Oftast är där inget fel på hästarna, men priset folk begär för dem är helt
osannolikt högt. "Hon/Han har minsann blivit bättre sedan jag köpte den, så jag ska
ha vad vi köpte hästen för + lite till!" liksom. Hm, priserna på hästarna var lite annorlunda
för flera år sedan. I dagens läge så går det inte riktigt att tänka så.

Angelo red jag bara en liiten stund eftersom det var så otroligt varmt. Tyckte det var
synd om honom om han skulle behöva antränga sig hårt i den värmen.
Så vi chillade mest i skritt och lite galopp.





Ponnyn som blev såld igår!


Kommentarer
Postat av: josefine friberg

oooh, så du har ridit henne nu när jag har varit borta ;) har det gått bra hehe? :)

2011-06-07 • 13:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0