Dagens resultat!

Min häst gick helt över förväntan idag. För det första så är han ju
en helt underbar individ som står snällt stilla i transport och när
jag gör honom i ordning, lastas hur enkelt som helst och är
allmänt lugn och sansad att hantera. Det var ju hur varmt som helst
idag så jag tog ut honom ganska sent och satt inte upp på honom förren
det var dags att gå in på framhoppningen.
På framhoppningen var han laddad. Inte för att han gör något dumt över
huvud taget, men laddad var han och han visste vad han skulle få hitta på!
Han hoppade stooort och fint över framhoppningshinderna och allt kändes
väldigt enkelt och okomplicerat.

Inne på banan sågick det huur bra som helst. Ettan hoppade han superfint,
tvåan likaså och sen så var vi lite oense om vart vi skulle (han  letar hinder
kan jag ju säga :o) så det blev ett "stopp" på trean. När han väl förstod att
det var DET hindret han skulle hoppa så blev han liksom lite förvånad.
Aja, inga problem, ingen big deal utan vi styrde bara på igen och då gick det
ju jättebra  :) Resten av banan hoppade han felfritt och i mål kom vi på 4 fel
på hinder och två tidsfel. Men vad gör det?
Hästen hoppade SUPERFINT därinne och gjorde en riktig kanonrunda!
Första riktiga tävlingen, vi hoppar 1 meter och han gör det så ENKELT.
Jäkla häst så fin han blivit!

Känns helt UNDERBART!









Visst var det en fin runda i övrigt? Synd att vi inte riktigt var överrens om vart
vi skulle, men so what :) Jag är så nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0