Resultat från idag!

För första gången är jag faktiskt lite besviken på Angelo.
Verkligen för allra första gången så känner jag att det var han
som var dum och att det inte finns någonting över huvud taget
att skylla på.

Kom till Åsbo RF, hade ju bytt klasser så jag skulle hoppa de två
första istället för de två sista idag i och med massa kunder.
På framhoppningen så fick jag psykbrott på folk som var där, det
hade ingenting med Angelo att göra, utan det kan jag berätta om
senare i ett annat inlägg.

Väl inne på banan så börjar det helt super!

Som alla vet så är han ju pigg, vinglig och aningen"stutsig" inne
på banan normalt vis, men idag så gick allt helt lugnt, harmoniskt
och han hoppade BRA. Tog inte i för kung och fosterland, utan han
hoppade runt och jämt genom hela banan fram tills kombinationen.
Där tog det stopp. Vi kom inte fel. Det var två små räcke, det var
bara dumheter från hans sida.
Så vi vägrade ut oss på kombinationen idag. För första gången
NÅGONSIN så lägger jag faktiskt skulden på honom idag.
Jag brukar alltid lägga den på mig själv, men idag gjorde jag inga
fel. Det var små, små hinder och han hoppade ju för fasiken klockrent
förra tävlingen på kombinationen (där den var mycket större!) och
vi har övat i veckan. Det var bara trams!

Jag var ganska besviken när jag kom ut från banan, nu i efterhand
så har jag spottat upp mig igen och vi tar nya tag! Det kan inte gå
klockrent varje gång. Han gjorde ju det riktigt bra på hinderna innan
och banan låg  verkligen under vatten så som det regnat.
Det blir bara lite ändring i planeringen istället. Vi tränar vidare såklart
och hans veckovila som jag tänkt ta typ nu, tar jag istället en vecka
senare så åker vi antagligen på pay and jump i helgen. Vill avsluta
BRA innan han får en vila. Efter pay and jumpen så lägger vi upp en
annan plan och sen jäklar är vi nog fit for fight.
Jag är inte orolig över detta. Jag deppar inte ihop, motgång föder framgång
eller vad man nu brukar säga :)!

I ett senare inlägg idag ska jag berätta om vår nya plan framöver! :D För den
har jag givetvis redan filat massor på :)



Kommentarer
Postat av: Ingela

Bryt ihop bit ihop o gå vidare! =) Det kommer bli hur bra som helst! =)

2011-07-02 • 15:18:46
Postat av: Anonym

Han kanske är trött på att hoppa? :)

2011-07-03 • 11:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0